کد خبر: ۱۰۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 18
شفا آنلاین>سلامت>وزارت بهداشت کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد که چندین سند و یادداشت تفاهم در زمینه ساخت بیمارستان و مراکز درمانی با ایران امضا کرده است.

  به گزارش شفا آنلاین،وزارت بهداشت کره جنوبی در بیانیه ای که به همین منظور منتشر کرد، اظهار داشت: تبادلات و همکاری های دو کشور در عرصه بهداشت و پزشکی در حال افزایش است و این اسناد در همین راستا امضا شده است.
این وزارتخانه تصریح کرده است که شرکت های سامسونگ و هیوندا و همچنین چهار موسسه دیگر کره جنوبی جمعا هفت قرارداد و سند همکاری برای ساخت هفت مرکز پزشکی با ایران امضا کرده اند.
بر اساس یادداشت تفاهماتی که میان دو کشور در تهران امضا شده است، کره جنوبی این مراکز پزشکی را با همکاری ایران می سازد و گنجایش آنها شش هزار تخت خواهد بود.
وزارت بهداشت و امور خیریه کره جنوبی ارزش قراردادها و اسنادی را که میان طرفین امضا شده نزدیک به 2 میلیارد دلار برآورد کرده است.
یادداشت تفاهم به طور اصولی لازم الاجرا نیست اما وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کرده است که برای تبدیل شدن آنها به قراردادهای رسمی و قابل اجرا، طرفین گفت و گوهایشان را ادامه خواهند داد.
«پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی و حسن روحانی همتای ایرانی وی در جریان دیدار تاریخی خود در تهران در اواسط ماه جاری، در مراسم امضای چندین سند و قرارداد همکاری شرکت کردند.
گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی حاکی است که ارزش نزدیک به 59 سند و توافقنامه امضا شده میان دو کشور نزدیک به 45 میلیارد و 600 میلیون دلار است.
ارزش تبادلات تجاری کره جنوبی و ایران قرار است تا پنج سال دیگر از شش میلیارد و 100 میلیون دلار به 30 میلیارد دلار افزایش یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: