کد خبر: ۱۰۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 17
شفا آنلاین>تغذیه>به گفته محققان برخی موادغذایی در صورت نگهداری در محیط یخچال کیفیت خود را از دست داده و درمواردی حتی به سلامتی بدن آسیب وارد می کنند.
به گزارش شفا آنلاین،بسیاری از میوه ها، سبزیجات و موادغذایی در صورتی که در یخچال نگهداری شوند به علت ایجاد باکتری های مضر به سلامتی بدن سیب وارد می کنند همچنین بعضی میوه ها با نگهداری در این محیط بو و طعمشان را از دست می دهند و به بافت آنها آسیب وارد شده یا از فواید آنها کاسته می شود.

نان
بیشتر افراد برای حفظ کیفیت نان آن را در یخچال نگهداری می کنند اما این کار به بافت آن آسیب می رساند، بهتر است نان  را تازه مصرف کرده و برای نگه داری طولانی مدت آن را در کیسه داخل فریزر قرار دهید.

کره
کره را در صورتی که از بسته بندی خارج کرده اید نهایتا تا یک یا دو روز بعد مصرف کرد و در صورت خرید کره های سنتی و به اصطلاح" فله ای"  نباید آن را بیشتر از یک هفته در یخچال نگه داری کنید زیرا پس از یک هفته باکتری های مضر در آن ایجاد می شوند و به همین دلیل به سلامتی بدن آسیب می رساند.

موز 
در صورت نگه داری موز در یخچال بافت این میوه آسیب دیده و به سرعت سیاه می شود.

ملون، طالبی، خربزه
این  گروه میوه را بهتر است در محیط آشپزخانه نگه داری کنید اما اگرقطعه قطعه شده اند باید حتما در یخچال نگه داری شوند.

سیب
اغلب افراد سیب را در داخل کشوی مخصوص میوه ها در یخچال نگه داری می کنند اما باید بدانید این کار باعث می شود آنتی اکسیدهای موجود در پوست سیب کاهش یابد به همین دلیل سیب را تا مدت یک هفته یا حتی بیشتر بسته به نوع آن می توانید خارج از یخچال و در محیطی خنک نگهداری کنید.

سبزی ریحان
این سبزی در یخچال به سرعت پژمرده می شود همچنین بوی موادغذایی موجود در یخچال را سریع به خود جذب می کند به همین دلیل باید آن را در داخل آب در یخچال نگه دارید کنید.

گوجه فرنگی
گوجه فرنگی عطر و طعم خود را در یخچال از دست می دهد، بهترین محیط برای نگه داری آن  جایی خنک و دور از نور خورشید است.
برچسب ها: سبزیجات ، سلامت ، موز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: