کد خبر: ۱۰۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 17
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دستگاههای دولتی بایدخواهان ایفای مسئولیت های اجتماعی از سوی شرکت های خارجی همکار در طرح ها و پروژه های کشورمان باشند، گفت: پیشنهاد می کنیم در هر استان یک بیمارستان یک هزار تختخوابی با عنوان بیمارستان صنعت نفت توسط وزارت نفت احداث شود.

 به گزارش شفا آنلاین، سید حسن قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه، در همایش « مسئولیت اجتماعی صنعت نفت» افزود: از مهم ترین مسایلی که باید در جذب مشارکت شرکتهای خارجی در طرح ها مورد توجه قرار گیرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دستاوردهای صنعت نفت در دوران پساتحریم اشاره کرد و ادامه داد: صنعت نفت، نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد و در صورت موفقیت این صنعت، بسیاری از مشکلات رفع می شود.
قاضی زاده هاشمی با تاکید بر جلوگیری از آسیبهای اجتماعی در اجرای پروژه ها، گفت: صنعت نفت حضوری پررنگ در مناطقی دارد که پروژه ها اجرا می شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که وزارت بهداشت از هرگونه همکاری با وزارت نفت در حوزه درمانی استقبال می کند، اضافه کرد: پیشنهاد داده ایم، اداره تمام بیمارستان های چهار استان جنوبی کشور به این وزارتخانه واگذار شود.
وی گفت: تا کنون کمتر از 100 هزار میلیارد ریال در طرح تحول سلامت به عنوان بزرگترین طرح دولت در حوزه سلامت هزینه شده که رضایتمندی فراوانی را در سطح کشور به همراه داشته است.
قاضی زاده هاشمی بر لزوم توجه دستگاههای دولتی به مسئولیت های اجتماعی از طریق ساخت مراکز درمانی، ایجاد و توسعه مراکز آموزشی و توجه به بهداشت و سلامت کارکنان دستگاهها تاکید کرد و افزود: اگر دستگاهها بخواهند در این زمینه فعال باشند، عرصه وسیعی برای ارائه خدمات وجود دارد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پژشکی ادامه داد: اگرچه صنعت نفت به دلیل ماهیت ذاتی خود، آلایندگی ها و مشکلات زیست محیطی را ایجاد می کند اما از طریق کمک به بودجه عمومی کشور نقش مهمی در اقتصاد ایران دارد.
همایش « مسئولیت اجتماعی صنعت نفت» صبح امروز با حضور الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهوری، بیژن زنگنه وزیر نفت، سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پژشکی و منصور معظمی رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و مدیران ارشد وزارت نفت در مرکز همایشهای بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت آغاز به کار کرد.
این همایش دو روزه پس از برگزاری کارگاه های آموزشی عصر فردا به کار خود پایان می دهد.
برچسب ها: اجتماعی ، نفت ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: