کد خبر: ۱۰۸۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 18
شفا آنلاین>اجتماعی>حوادث> پنج‌شنبه هفته گذشته خانواده یونس او را برای انجام ختنه به یکی از بیمارستان‌های دولتی یزد می‌برند.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سپید   جراحی انجام می‌شود و یونس با حال خوب از بیمارستان خارج می‌شود. اما این پایان داستان نیست. یک ساعت بعد خانواده یونس او را درحالی‌که علائم حیاتی نداشته است به بیمارستان برمی‌گردانند. تلاش تیم احیا و اقدامات آن‌ها برای برگرداندن یونس به زندگی بی‌فایده است و دفتر قصه زندگی یونس قائمی همان‌جا بسته می‌شود.

       به گفته مسئولان بیمارستان و مدیریت درمان تامین اجتماعی یزد، با توجه به مشخص نبودن علت این حادثه، موضوع از طریق پزشکی قانونی در دست بررسی است و به‌زودی علت این مرگ مشکوک اعلام می‌شود. مسئولان مربوطه پاسخگویی صحیح را منوط به اعلام نتایج بررسی‌های پزشکی قانونی دانستند.

        مسئول روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان یزد در مورد فوت کودک دوساله یزدی، یونس قائمی براثر عمل ختنه دریکی از بیمارستان‌های دولتی گفت: «اینکه کودکی بعد از انجام عمل جراحی ختنه فوت‌شده خبری صحیح است و اینکه قصور در این حادثه باید مشخص شود و فرد قاصر در مقابل قانون باید پاسخگو باشد امری کاملاً بدیهی است. اما آنچه به نظر می‌رسد معمولاً مورد اغماض قرار می‌گیرد، واکاوی حادثه قبل از ایراد اتهام است؛ در موضوع فوق که به‌سرعت در فضای مجازی منتشرشده، این‌گونه بوده که کودکی در ساعت 12:38 روز پنجشنبه پذیرش‌شده و پس از تشکیل پرونده ساعت 14:20 در اتاق عمل با بی‌حسی موضعی مورد جراحی قرارگرفته و با پایان یافتن عمل جراحی در ساعت 14:30 باحال عمومی خوب و در سلامت کامل، تحویل خانواده شده است.

       سپس بیمار به منزل برده شده و بعد از حدود یک ساعت درحالی‌که علائم حیاتی نداشته مجدد به اورژانس بیمارستان آورده شده که علیرغم تلاش تیم احیا و انجام کامل عملیات احیا متاسفانه موفقیت‌آمیز نبوده و علائم حیاتی برنگشته است. که با توجه به مشخص نبودن اتفاقاتی که در یک ساعت حضور بیمار در منزل افتاده و مشکوک بودن موضوع نمونه‌های لازم گرفته‌شده و به پزشکی قانونی ارسال‌شده است. بدیهی است با توجه به عدم اطلاع دقیق از حوادث و وقایعی که طی مدت یک ساعت خارج از بیمارستان بر کودک گذشته است امکان هیچ‌گونه اظهارنظر قطعی‌ای تا زمان وصول نتایج از پزشکی قانونی وجود ندارد.

ضمن ابراز همدردی با خانواده آن کودک و آرزوی صبر برای آن‌ها، بر خود لازم می‌دانیم، بعد از مشخص شدن نتایج تحقیقات توسط مراکز ذی‌صلاح در اختیار جامعه خبری قرار دهیم.» محمدجواد دهقانی، گفت: «در این زمینه منتظر نظر پزشکی قانونی هستیم.»

       او بابیان اینکه برای انجام عمل یادشده بیهوشی کامل صورت نگرفته بلکه بیهوشی به‌صورت موضعی بوده است، گفت: «ساعت 14:40 همان روز 23 اردیبهشت‌ماه والدین فرزندشان را به بیمارستان آوردند اما هیچ علائمی حیاتی نداشت.»

       به گفته دهقانی تا زمانی که نتیجه پزشکی قانونی اعلام نشود هیچ نظری نمی‌توان داد.

       مسئول روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان یزد یادآور شد: «همچنین در بیمارستان شهدای کارگر کمیته‌ای تحت عنوان بررسی مرگ‌ومیر وجود دارد پرونده این کودک هم به‌صورت ویژه در دست بررسی است.»
ثمر فاطمی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: