کد خبر: ۱۰۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 17
شفا آنلاین>سلامت>محققان کالج سلطنتی لندن نشان می‌دهد که کودکانی که از مادرانی با دیابت دوران بارداری متولد می‌شوند، بیش از سایرین مستعد ابتلا به چاقی هستند.

به گزارش شفا آنلاین،محققان کالج سلطنتی لندن(Imperial College London) دریافتند که نوزادان مادرانی که در دوران بارداری به دیابت مبتلا بوده‌اند، در خطر بیشتری برای داشتن چربی بالا در زندگی آینده قرار دارند.

به گزارش «ساینس دیلی»(sciencedaily)، در پژوهشی که این محققان روی 86 نوزاد انجام دادند، دریافتند که 46 نفر آنها از مادرانی به دنیا آمده‌اند که مبتلا به «دیابت بارداری» بودند.

نتایج بررسی که این محققان توسط اسکن‌های ام‌آرآی(MRI) روی این کودکان انجام دادند، نشان داد که سطوح چربی بدنی کودکانی که از مادران با «دیابت بارداری»(gestational diabetes) متولد شدند، بیش از سایرین بود.

نتایج این بررسی‌ها نشان داد که در سن 2 ماهگی، نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به «دیابت بارداری» در خطر 16 درصدی برای داشتن چربی بدنی قرار داشتند.

بر اساس این گزارش  «تغییر در متابولیسم بدن» یکی از نتایجی است که «دیابت بارداری» می‌تواند در بدن نوزاد به همراه داشته باشد.

این تحقیق نشان می‌دهد که «دیابت بارداری» در آینده می‌تواند با افزایش خطر دیابت برای نوزادان مرتبط باشد.

برچسب ها: کالج ، سلطنتی ، دیابت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: