کد خبر: ۱۰۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 17
شفا آنلاین>سلامت>بسیاری از کودکان با فرا رسیدن فصل بهار از محدودیت‌های فصل زمستان رهایی می‌یابند و می‌توانند آزادانه در فضای باز بدوند و بازی کنند و به همراه والدین خود به کوه و جنگل بروند و از طبیعت لذت ببرند.
به گزارش شفا آنلاین،باوجوداین، والدینی که کودکان مبتلابه آلرژی‌های فصلی دارند، تمایلی به بیرون بردن فرزندان خود و بازی کردن آن‌ها در محیط پارک یا طبیعت نشان نمی‌دهند، چون می‌ترسند که آلرژی آن‌ها ممکن است تشدید شود.

       اگرچه این ترس و تردید والدین این کودکان قابل‌درک است، اما عدم اجازه به کودکان برای شرکت در فعالیت‌های بیرون از خانه رفتار و ایده مطلوبی نیست. اگرچه خانواده‌ها باید احتیاط‌های لازم را اتخاذ کنند، اما آلرژی‌ها قابل مدیریت هستند و والدین نباید مانع فعال بودن کودکان خود و همچنین لذت بردن آن‌ها از فضای باز شوند. به‌عبارت‌دیگر، نباید این امکان را به آلرژی‌های فصلی دهیم که مانع لذت و شادی فرزندان ما از فعالیت و بازی در فضای باز شوند.

 کودکان مبتلابه آلرژی‌های فصلی غیرقابل‌کنترل
باید تحت درمان یک متخصص آلرژی قرار بگیرند تا این متخصص راهنمایی‌های لازم درزمینه مدیریت آلرژی را به والدین کودک ارائه دهد. علاوه بر مراجعه به یک متخصص آلرژی، والدین باید برای کنترل آلرژی فرزندان خود و جلوگیری از تاثیر آلرژی‌زاهای مرسوم همچون گرده‌های درختان و علف‌ها توصیه‌هایی را رعایت کنند که در ادامه به ۷ مورد از مهم‌ترین توصیه‌های مربوط اشاره می‌کنیم.

        شناسایی عوامل آلرژی‌زا. آلرژی‌زاها موادی هستند که باعث واکنش آلرژیکی یا حساسیت می‌شوند، بنابراین شناسایی آلرژی‌زاها و دوری از آن‌ها یک بخش مهم در مدیریت آلرژی‌ها است. با شناسایی عوامل تشدیدکننده آلرژی فرزند خود می‌توانید آلرژی او را مدیریت کنید و تماس او با عوامل آلرژی‌زا را به حداقل برسانید. گیاه‌های مشخصی در زمان‌های مختلفی از سال گرده‌افشانی می‌کنند. با شناسایی فصل‌های تشدیدکننده آلرژی در فرزندان خود می‌توانید درست قبل از شروع این فصل‌ها مصرف قرص‌های ضد آلرژی را در کودکان خود آغاز کنید و گام‌هایی را برای جلوگیری از آلرژی‌زاها بردارید، بنابراین، با انجام این کارها می‌توانید آلرژی‌های کودک خود را در این فصل‌های مشخص به حداقل برسانید.

        آگاهی از تعداد گرده‌ها. تعداد گرده‌ها روزانه در حال نوسان است، بنابراین پیش از بیرون بردن فرزندان خود از تعداد گرده‌های آن روز آگاهی پیدا کنید. اطلاع از تعداد گرده‌ها این درک و فهم را به شما خواهد داد که آیا آلرژی کودک شما در این روز تشدید می‌شود یا خیر. اگر تعداد گرده‌ها بالا باشد، والدین می‌توانند فعالیت‌های دیگری را برای کودک خود برنامه‌ریزی کنند یا پیش از خروج از خانه داروی ضد آلرژی به آن‌ها بدهند.

        بررسی پیش‌بینی وضع هوا. روزهای خشک، گرم و پرباد می‌توانند برای کودکان مبتلابه آلرژی‌های ناشی از گرده مشکل‌آفرین باشند، بنابراین در چنین روزهایی باید خیلی مراقب فرزندان خود باشید، در چنین روزهایی تعداد گرده‌ها بسیار بالا است. پرنده‌ها، حشرات و باد می‌توانند گرده را از گیاهی به گیاه دیگر حمل کنند. اگرچه گرده‌ها به باروری گیاهان کمک می‌کنند، اما می‌توانند باعث تشدید آلرژی‌ها نیز شوند. والدین کودکان مبتلابه آلرژی باید کودکان خود را به هنگام غروب یا پس از بارش باران تند برای انجام بازی یا گردش به بیرون ببرند، چون در این زمان‌ها تعداد گرده‌ها پایین است؛ اما اگر کودک شما مبتلابه آلرژی ناشی از گرده علف است توصیه می‌شود که اوایل صبح او را به پارک یا گردش ببرید.

        انتخاب عاقلانه فعالیت‌های کودک. برای کودکان مبتلابه آلرژی بعضی از فعالیت‌های بیرون از خانه بهتر از دیگر فعالیت‌ها هستند. برای مثال، کودک‌های مبتلابه آلرژی ناشی از کپک باید از بازی در میان برگ‌های ریخته خودداری کنند. کودکانی که به علف آلرژی دارند باید از بازی در زمین‌هایی خودداری کنند که چمن‌هایش تازه زده‌شده‌اند. انجام فعالیت‌هایی همچون شنا کردن یا بازی لی‌لی و پیاده‌روی جلوی خانه می‌تواند برای کودکان مبتلابه آلرژی کم‌خطر باشد.

        عوض کردن لباس کودک. والدین کودک آلرژی دار می‌توانند با اندکی برنامه‌ریزی از تاثیر آلرژی‌زاهای موجود در فضای باز بکاهند. از کودکان خود بخواهید که پس از انجام فعالیت‌های مختلف در فضای باز لباس خود را عوض کنند و دوش بگیرند. کودکان می‌توانند با عوض کردن لباس خود و دوش گرفتن آلرژی‌زاها را از پوست و موی خود بزدایند. استفاده از عینک آفتابی می‌تواند از چشم‌های کودکان محافظت کند و علائم عذاب‌آوری همچون قرمزی یا خارش را کاهش دهد. برای کاهش ورود آلرژی‌زاها به درون فضای خانه بستن پنجره و استفاده از تهویه فکر خوبی است.

        آمادگی لازم برای مقابله با حمله آلرژی. والدین می‌توانند خود را همواره آماده مقابله با یک حمله آلرژی نگه‌دارند. این آمادگی باعث می‌شود که از نگرانی والدین در مورد بازی‌کردن کودکشان در فضای باز کاسته شود. پزشک کودک شما می‌تواند در مورد مواجه‌شدن با حمله آلرژی توصیه‌هایی را به شما ارائه دهد. بعضی از کودکان می‌توانند در صورت انجام فعالیت‌های بیرون از خانه با خوردن دارو از وقوع علائم آلرژیکی در خود جلوگیری کنند. بعضی از کودکان را باید سریع تحت درمان قرار داد. تزریق واکسن‌های مربوط به آلرژی یا خود ایمنی نیز می‌تواند به مدیرت آلرژی کودکان و لذت بردن آن‌ها از فعالیت در فضای باز کمک کند.سپید
EveryDayHealth

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: