کد خبر: ۱۰۸۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 15
شفا آنلاین>سلامت>مشاور وزیر بهداشت در امور اقتصادی از امضای تفاهم‌نامه‌هایی میان ایران و سرمایه‌گذاران خارجی در زمینه ساخت 13 هزار تخت بیمارستانی در همایش فرصت‌های بین‌المللی سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه سلامت خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر دانش جعفری در حاشیه همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه سلامت با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف اصلی این همایش جذب سرمایه‌های خارجی برای رفع نیازهای وزارت بهداشت در حوزه سلامت بود، گفت: در این همایش سه حوزه مشخص داشتیم که ساخت تخت‌های جدید بیمارستانی، توجه به حوزه تجهیزات و دارو بوده‌اند.

وی افزود: وزارت بهداشت برای سال 95 برنامه‌ریزی کرده بود که حدود 19 هزار و 500 تخت بیمارستانی با استفاده از منابع خارجی ایجاد شود. شکل کار به این صورت است که شرکت‌های خارجی که توانایی مالی در زمینه احداث بیمارستان دارند، اعلام آمادگی کرده و تفاهمی سه ماهه را با آنها امضا می‌کنیم. در این مدت طرف خارجی باید اطلاعات و طرح مورد نظرش را مشخص کرده و بعد از تایید، ما در زمینه توانایی مالی آن شرکت از آنها استفاده می‌کنیم تا در مناقصه شرکت کنند.

مشاور وزیر بهداشت در امور اقتصادی از امضای 16 تفاهمنامه همکاری میان ایران و سرمایه‌گذاران خارجی در این همایش خبر داد و گفت: تعداد زیادی از این تفاهم‌نامه‌ها در زمینه احداث بیمارستان بود؛ به طوریکه مجموعا امروز تفاهم ساخت 13 هزار تخت بیمارستانی را امضا کردیم.

دانش جعفری ادامه داد: در عین حال دو قرارداد در زمینه تولید دارو و یک قرارداد هم در زمینه ایجاد پالایشگاه که توسط بخش خصوصی ایرانی و طرف خارجی انجام می‌شود، به امضا رسید. البته داوطلبان دیگری هم جهت احداث بیمارستان‌های جدید اعلام آمادگی کرده بودند، اما از آنجا که مقدمات کار فراهم نشد این موضوع را در ماه آینده دنبال می‌کنیم.

وی درباره همکاری با بخش خصوصی داخلی نیز گفت: باید توانمندی‌های لازم در بخش خصوصی ایجاد شود تا بتوانیم این همکاری را به صورت مشارکت عمومی خصوصی با بخش خصوصی داخل کشور پیش بریم؛ به طوریکه بخش خصوصی با منابع خودش در زمینه رفع نیازهای دولتی کمک کند و بعد از آن دولت به عنوان خریدار از بخش خصوصی آن را بخرد.

مشاور وزیر بهداشت در امور اقتصادی با بیان اینکه بیشترین کمبود حوزه سلامت ایران در بخش بیمارستانی است، گفت: در حال حاضر شاخص تخت ما 1.7 به ازای هر 1000 نفر است که باید آن را به 2.8 برسانیم.

به گزارش ایسنا، در این همایش سه تفاهمنامه میان شرکت سامسونگ با بیمارستان قلب شهید رجایی با ظرفیت 2200 تخت و دانشگاه علوم پزشکی مازندران با ظرفیت 1000 تخت و همچنین با شرکت ایرانی دانش بنیان آسیا تفاهمنامه‌ای امضا شد. در عین حال تفاهمنامه‌ای هم میان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با یک شرکت ایتالیایی در زمینه احداث بیمارستانی با 1500 تخت و دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس با یک شرکت ایتالیایی در زمینه احداث بیمارستانی 1000 تختخوابی به امضا رسید.

همچنین تفاهمنامه‌ای میان یک شرکت کره‌ای برای تاسیس یک بیمارستان 820 تختخوابی در اطراف محوطه دانشگاه علوم پزشکی تهران امضا شد و شرکت کره‌ای دیگری نیز با دانشگاه علوم پزشکی تبریز در زمینه ساخت یک بیمارستان 870 تختخوابی تفاهم‌نامه امضا کرد.

در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با یک شرکت از کشور ترکیه برای ساخت بیمارستانی 1000 تختخوابی در شرق تهران تفاهم‌نامه‌ای به امضا رساند و یک کمپانی کره‌ای نیز برای تاسیس یک بیمارستان 500 تختخوابی با دانشگاه علوم پزشکی کرج تفاهم‌نامه امضا کرد.

همچنین تفاهماتی در زمینه احداث بیمارستان با دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اهواز، مشهد، اراک و کرمان با سرمایه گذاران خارجی امضا شد.

برچسب ها: همایش ، سلامت ، وزارت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: