کد خبر: ۱۰۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 16
یشفا آنلاین>سلامت>ک پژوهش تازه نشان داده است که استفاده بی‌رویه از داروهای دارای نام تجاری (برند) می‌تواند یکی از دلایل هزینه‌های بیشتر کشور آمریکا برای تامین دارو نسبت به سایر کشورها باشد.
 به گزارش شفا آنلاین،همچنین به گفته محققان، تعداد بسیار زیاد داروهای دارای نام تجاری، به میزان بالاتر پرداخت از جیب برای مصرف‌کنندگان آمریکایی منجر می‌شود.

 آنها در این تحقیق به دنبال بررسی میزان صرفه‌جویی ممکن در صورت استفاده از یک داروی ژنریک موجود به‌جای داروی دارای نام تجاری در همان رده و با همان تاثیر بودند. پژوهشگران پی بردند که آمریکایی‌ها، با استفاده کارآمدتر از دارو یعنی جایگزینی داروهای دارای نام تجاری با معادل‌های ژنریک خود در صورت امکان، می‌توانند ده‌ها میلیارد دلار پول را صرفه‌جویی کنند.

 آنها برای این مطالعه، اطلاعات داروهای نسخه‌ای مصرفی در بیش از ۱۰۷۰۰۰ آمریکایی بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ را بررسی کردند. نویسندگان این تحقیق دریافتند که ۷۶۰ میلیارد دلار در طول این دوره صرف داروهای نسخه‌ای شده است. حدود ۱۰ درصد از هزینه تمام این داروها، ناشی از مصرف بسیار زیاد داروهای دارای نام تجاری بود. هزینه‌های پرداختی از جیب بیماران در مدت این مطالعه برابر با ۱۷۵ میلیارد دلار بوده است که داروهای دارای نام تجاری، ۱۴ درصد از این هزینه‌ها را تشکیل می‌دادند. محققان می‌گویند این بررسی، نمایانگر فرصتی برای صرفه‌جویی میلیاردها دلار است. در طی این سه سال پژوهش، امکان صرفه‌جویی بالقوه در مجموع ۷۳ میلیارد دلار و کاهش حدود ۲۵ میلیارد دلار از هزینه‌های پرداختی از جیب تخمین زده شده است. جایگزینی داروهای دارای نام تجاری با معادل‌های ژنریک آن‌ها، همچنان یک موضوع بحث‌برانگیز باقی مانده است.

 پژوهشگران توصیه کرده‌اند که روش‌هایی برای اطمینان از ایمنی بیماران و افزایش همکاری در میان پزشکان ایجاد شود.HealthDay
سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: