کد خبر: ۱۰۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 15
شا آنلاین>جامعه پزشگی-همایش ها> کنگره جامعه جراحان بزرگترین تشکلی ست که به صورت مدنی برگزار می‌شود از جراحان تمام رشته‌های کشور دورهم جمع می‌شوند و در دوره های دو تا سه ساله انتخابات انجام شده و هیات مدیره انتخاب می‌شود.
  حدود سه سال از عمر آن می‌گذرد و وظیفه آن رسیدگی به مشکلات جراحان رشته های مختلف اعم از عمومی، زنان و زایمان، ارتوپدی، اورولوژی، عروق، چشم پزشکی و... است. تمام رشته های جراحی در این کنگره مشارکت داشته و نماینده ای دارند. هدف اصلی برگزاری کنگره که یکی از فعالیت‌های جامعه جراحان است، به روز کردن فعالیت های علمی در جامعه جراحی است. در رشته جراحی عمومی روش اندووسکولار مورد بحث قرار گرفت. این روش در ایران نبوده است. در دنیا هم از 15 سال پیش وجود نداشت. بنابراین روش جدیدی است، برای اینکه این روش را عمومی کنیم، تا جراحان با آن آشنا شوند، (برخی جراحان با دوران تحصیل خود فاصله گرفته‌اند).

       بیان تازه‌های رشته‌های جراحی پزشکی سبب پیشرفت و ارتقا در هر کدام می‌شود. اینکه تکنولوژی و تجهیزات جدید در حوزه پزشکی چه نقشی داشته و چقدر می توان از آن استفاده کرد، برمی‌گردد به اینکه نگاه ما آموزشی و علمی است، یا نگاهی درمانی. معتقد هستم در نگاه آموزشی و علمی باید از بهترین تکنولوژی ها در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های آموزشی و دانشگاهی استفاده کرد. در نگاه درمانی ممکن است، نتوانیم در ابعاد کلی در سطح کشور از تجهیزات نوین استفاده کنیم، به این معنی نیست که بلد نیستیم یا نتوانیم، انجام دهیم. باید تمام تکنولوژی‌ها را بلد باشیم و منشا آن در دانشگاه‌ها باشد. وزارت بهداشت و درمان موظف است، براساس بودجه و کوریکولوم‌ها و گایدلاین‌های خود استفاده از تجهیزات پزشکی را دسته‌بندی کند.

       یعنی کاری که عمل قدیمی و جدید آن تفاوت چندانی برای بیمار ندارد، در کوریکولوم بیاید که این بیماران با استفاده از روش قدیمی هم می‌تواند، جراحی شود و هزینه آن را هم بیمه می‌پردازد و برای این روش جدید بودجه‌ای درنظر گرفته نشده است. برخی از اعمال جراحی فقط با استفاده از روش‌ها و تکنولوژی‌های جدید انجام شده و تکنولوژی قدیمی از پس آن برنمی‌آید، و برای درمان مردم لازم است، وزارت بهداشت تاکنون کمک کرده و حمایت‌ها مناسب بوده است.سپید

محمدرضا ظفرقندی
عضو هیئت مدیره جامعه جراحان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: