کد خبر: ۱۰۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 14
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: 241 بیمارستان جدید در کشور با 40 هزار تخت در حال ساخت است.

 به گزارش شفا آنلاین، محمد آقاجانی روز شنبه در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت افزود: 152 بیمارستان با 28 هزار تخت از این شمار بیمارستان در دست احداث ، پیشرفت 50 درصدی دارند.
وی اظهار کرد: هم اکنون 580 بیمارستان دولتی در کشور وجود دارد که 87 بیمارستان از این مجموعه با عمر بالای 50 سال ، فرسوده به شمار می آیند و باید بازسازی شوند که بازسازی این بیمارستان‌ها آغاز شده است اما نیازمند منابع جدید هستیم.
آقاجانی گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ایران باید به شاخص استاندارد 2.7 تخت به ازای هزار نفر جمعیت برسد. این شاخص هم اکنون در ایران 1.6 به ازای هزار نفر است، بنابراین برای رسیدن به استاندارد به ساخت 100 هزار تخت بیمارستانی جدید در کشور نیاز است .
وی با اشاره به لزوم ایجاد مراکز آزمایشگاهی و تصویربرداری در بیمارستان‌های کوچک یاد آور شد: در 580 بیمارستان وزارت بهداشت به 565 دستگاه تصویربرداری نیاز است که برنامه‌های وزارت بهداشت تامین این نیاز از طریق خرید خدمت از بخش خصوصی است.
معاون درمان وزیر بهداشت اضافه کرد: برنامه دیگر وزارت بهداشت افزایش بهره‌وری و افزایش دسترسی به خدمات مورد نیاز بیماران دیالیز است و در این زمینه هزار و 500 تخت و ماشین دیالیز جایگزین یک هزار و 400 دستگاه فرسوده دیالیز در کشور می‌شود.
آقاجانی همچنین با اشاره به افزایش مراکز درمان سرطان در کشور گفت: برنامه آمایش ملی درمان سرطان تدوین شده است و مطابق این برنامه، مراکز درمان سرطان در سه تیپ یک تا سه ایجاد می‌شود.
وی افزود: 52 مرکز درمان سرطان تیپ یک به مراکز شیمی درمانی، 37 مرکز تخصصی شیمی درمانی و رادیوتراپی به‌عنوان مراکز تیپ 2 و 14 مرکز تیپ سه به‌عنوان قطب‌های فوق تخصصی درمان سرطان به دستگاه‌های رادیوتراپی و تومورتراپی پیشرفته در سال 95 مجهز می شوند.
آقاجانی در ادامه اظهار کرد: این مراکز به صورت زنجیره‌ای از سطوح پایین به بالا با هم مرتبطند و بیماران را در صورت نیاز به مراکز سطح بالاتر ارجاع می‌دهند.
معاون درمان وزیر بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: در دنیا 6 هزار و 800 میلیارد دلار سالانه صرف هزینه‌های سلامت می‌شود که پنج هزار و 500 میلیارد دلار آن از درآمدهای حاصل از نفت و مخابرات حاصل می‌شود؛ در ایران نیز تقریبا همین نسبت برقرار است و حدود 30 تا 50 درصد هزینه‌های بهداشت و درمان به هزینه‌های بیمارستانی تعلق می‌گیرد.
همایش بین المللی سرمایه گذاری در حوزه سلامت امروز (شنبه 25 اردیبهشت ) در هتل اسپیناس تهران آغاز به کار کرد و تا فردا 26 اردیبهشت ادامه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: