کد خبر: ۱۰۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 14
شفا آنلاین>اجتماعی>کارشناس مبارزه با دخانیات گفت:‌ لذت ترک سیگار تا سال‌ها پس از آن به دلیل داشتن آثار مثبت جسمی و روانی، زندگی سالمی را برای فرد رقم می‌زند.

به گزارش شفا آنلاین،زهرا ابراهیمی  گفت: اینکه افراد مهارت‌های لازم را برای خودمراقبتی کسب کنند، بسیار مهم است. باید مهارت‌های لازم را برای ترک سیگار بیاموزیم چرا که ما را در رسیدن به هدف‌مان قوی می‌کند.

وی افزود:‌ از سیگار کشیدن تا نکشیدن 3 قدم فاصله وجود دارد؛ قدم اول آمادگی، شناخت دلیل مصرف و ترک آن است؛ تعیین روز ترک هم مهم است که البته بهتر است به همراه یک مناسبت باشد تا فراموش نشود. استفاده صحیح از دارو و تغییر در نحوه سیگار کشیدن و کاهش مصرف به نصف میزان قبل از ترک سیگار نیز بااهمیت است.

این کارشناس دخانیات ادامه داد: قدم دوم ترک سیگار، شناخت علائم قطع مصرف و انتخاب رفتار مناسب برای مواجهه با آن و قدم سوم زندگی پس از ترک سیگار و نگهداری آن است به عنوان 3 قدم اصلی در ترک سیگار شناخته شده که خانواده‌ها باید به آن توجه کنند.

ابراهیمی ادامه داد: البته آماده‌سازی جسمی و روحی برای ترک سیگار مهم است. برای آماده کردن جسم می‌توان از توصیه‌های پزشکان استفاده کرد. به میزان مناسبی استراحت کرد، مایعات بیشتر نوشید و خوراکی‌هایی مثل هویج و کرفس را در برنامه بیشتر مصرف کرد.

این کارشناس دخانیات گفت: باید فردی که اقدام به ترک سیگار می‌کند علت آن را برای خود مرور کند و نیازش را به ترک روزانه برای خود بازگو کند. البته در این زمینه حمایت خانواده و دوستان بسیار اهمیت دارد.

وی در پایان گفت: افرادی که تصمیم به قطع مصرف سیگار گرفته‌اند باید نشانه‌های آن را بدانند. بداخلاقی، افسردگی، بیخوابی، اضطراب، عدم تمرکز، عصبانیت، کاهش ضربان قلب و افزایش اشتها از جمله این علائم است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: