کد خبر: ۱۰۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 13
شفا آنلاین>سلامت>دانشمندان موفق شده‌اند به کمک طراحی کپسول‌های منحصر به فرد نانو به بدن بیماران دارو رسانی هدفمند داشته باشند.
به گزارش شفا آنلاین، گروهی بین المللی متشکل از محققان و دانشمندان توانستند نوع جدیدی از کپسول های نانو را طراحی کنند که داروی مورد نظر را با موفقیت به عضو و اندام بیمار برساند و هیچ اثر جانبی بر قسمت‌های دیگر بدن نداشته باشد. این کپسول‌های نانو که ژل‌مانند هستند به علت 2 لایه بودن قبل از رسیدن به اندام مورد نظر باز نمی‌شوند.

در این روش سعی شده است که ذرات نانو موجود در کپسول‌ها به گونه‌ای طراحی شوند که مانند پست‌چی به آدرس دقیق در بدن بروند و اعضا و اندام‌های دیگر بدن را درگیر نکنند. 

گفته می‌شود که این کپسول‌ها با رسیدن به اندام مورد نظر، تغییر دما داده و محتویات خود را در اختیار آن اندام می‌گذارند؛ ممکن است هنگام عبور از مسیر، لایه اول کپسول‌ها مانند سایر کپسول‌های عادی باز شود اما لایه دوم تنها هنگام رسیدن به هدف باز می‌شود.

این کپسول‌ها تا حدودی به گرما حساس هستند و مولکول‌های موجود در ژل نانو به گونه‌ای کدگذاری شده که طی عبور از مسیر، دمایی خنثی داشته باشد و باز نشود.

این تحقیق و بررسی در حال حاضر طراحی شده و در دست آزمایش است اما به گفته دانشمندان می‌تواند سنگ بنای تحقیقات گسترده دیگر در درمان بیماری‌ها به کمک نانو ذرات باشد. دانشمندان پیش‌بینی کرده‌اند که استفاده از این روش علاوه بر موثر و مفید بودن می‌تواند مقرون به صرفه نیز باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: