کد خبر: ۱۰۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 12
شفا آنلاین>اجتماعی>عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی کشور از برقراری بیمه کارگران ساختمانی برای یک میلیون و 400 هزار نفر در کشور خبر داد و گفت: بیش از 100 هزار بیمه شده که فاقد شرایط بوده و به دلایلی از جمله پایین بودن حق بیمه ماهانه از صنوف دیگر به صنف کارگران ساختمانی وارد شده بودند قطع بیمه شدند.

به گزارش شفا آنلاین، اکبر شوکت در نشست با مسوولان استان کردستان در سنندج با اشاره به اهداف تشکلات کارگری افزود: این تشکیلات همسو و در راستای رفاه جامعه کارگران کشور فعالیت می کنند.
او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماده 18 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار اظهار کرد: براساس این ماده ارتقاء کیفیت خدمات، شفاف‌سازی و شکل‌گیری بازار کار در زیر بخش های مختلف بخش ساختمان و ایجاد سهولت و امنیت برای متقاضیان نیروی کار در این بخش باید فراهم گردد.
وی یادآور شد: این تشکل ها مسوولیت تعیین هویت، طبقه‌بندی مهارتی، کاریابی، معرفی کارجویان به کارفرمایان، معرفی کارگران و استادکاران به مراکز فنی و حرفه‌ای و پیگیری امور بیمه درمان و بازنشستگی و امور رفاهی شاغلان در بخش ساختمان را برعهده دارند.
شوکت از چاپ پرتیراژ کتاب قانون کار توسط کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور خبر داد و گفت: با توزیع گسترده این کتاب در بین کارگران از جمله کارگران ساختمانی، این قشر بیشتر در جریان حقوق و خواسته های قانونی خود قرار می گیرند.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان سنندج نیز در این نشست، خواستار تعیین و تامین مکانی برای تجمیع کارگران ساختمانی سطح شهر سنندج شد و گفت: در صورت انجام این امر، یکی از خواسته های دیرینه و قانونی کارگران ساختمانی این شهر محقق می شود.
ناجی روحانی با اشاره به عملکرد انجمن در طول دو سال فعالیت آن افزود: انجمن اکنون بیش از هشت هزار عضو و هفت هزار بیمه شده دارد که به صورت شبانه روزی مشکلات آنان را پیگیری و رفع می نماید.
وی افزود: در این راستا کمیته تخصصی برای هر شغل در داخل انجمن تشکیل گردیده و از طریق شورایی به نام 'شورای سازش' مشکلات احتمالی بررسی می گردد.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان سنندج در پایان خواستار افزایش دستمزد سالانه استادکاران شد و گفت: برای حمایت از این قشر بایستی تمهیدی اندیشیده شود تا معرفی صنعت کاران به کارفرمایان در سنندج، تنها از طریق انجمن صورت گیرد.
***98 تشکل کارگری در استان کردستان فعال است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان نیز در این نشست از فعالیت 98 تشکل کارگری در کردستان خبر داد و گفت: تشکل ها به کارگران در پیگیری حقوق شان در چارچوب قانون کمک می کنند.
احمد رشیدی تشکل ها را عامل ایجاد تعاون بین کارگران و کارفرمایان دانست و افزود: کارگران مظلومترین قشر جامعه بوده و نیازمند توجه ویژه و برنامه ریزی هستند.
وی با بیان اینکه برخی مشکلات در حیطه کارفرمایی منجر به نوعی بی انگیزگی در تشکیل تشکل های کارگری در کارگاه ها می شود گفت: می توان با شناسایی و رفع زمینه های این بی انگیزگی به ایجاد تشکل های کارگری فعال برای پویایی در محیط های کاری کمک کرد.
رشیدی با اشاره به تاسیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان سنندج گفت: این انجمن دو سال پیش تشکیل شد و اکنون با بیش از هشت هزار نفر عضو یکی از فعال ترین تشکلات کارگری استان و کشور به شمار می آید.
وی با بیان اینکه جلساتی با رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان سنندج برگزار شده است افزود: در این جلسات در زمینه توسعه روستائی بحث شده و اعتقاد داریم می توان در قالب تعاونی روستایی از جمله تعاونی مصرف به کارگران کمک ویژه نمود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: این اداره کل در راستای توجه به قشر کارگران استان و رفع مشکلات آنان از طریق مساعدت سایر ادارات زیر مجموعه وزارت متبوع در استان تلاش همه جانبه خواهد کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: