کد خبر: ۱۰۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 11
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص اجرای نسخه های الکترونیکی در کشور گفت: به احتمال قوی تا دو ماه آینده برای بیماران خاص در کشور بحث نسخه الکترونیکی نهایی می شود.
به گزارش شفا آنلاین،سیدتقی نوربخش روز چهارشنبه درحاشیه چهارمین گردهمایی سالانه انجمن پزشکان عمومی ایران در جمع خبرنگاران تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم نسخه الکترونیکی را برای کل کشور فراگیر کنیم و اقدامات جدی برای این موضوع در دستور کار است.
نوربخش ادامه داد: طرح نسخه الکترونیکی از سال گذشته در استان یزد برای بیماران خاص آغاز شده است.

** اغلب خدمات ناباروری تحت پوشش سازمان
وی خاطرنشان کرد: درمان ناباروری با جود اینکه طبق قانون بیمه همگانی در تعهد سازمان های بیمه گر مانند تامین اجتماعی نیست اما به دلیل سیاست های جمعیتی مقام معظم رهبری بخشی از آن زیر پوشش این سازمان است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، قانون ارائه خدمات به زوج های نابارور باید اصلاح شود، گفت: بسیاری از داروهای زوج های نابارور و انجام لاپاراسکوپی آنان تعهد پوشش خدمات است، اما باید قانون اصلاح شود چون سیاست مقام معظم رهبری است.
نوربخش ادامه داد: الزامی از سوی رهبری به ما ابلاغ شده که باید اجرایی شود به همین منظور اعمال جراحی، آزمایش و سونوگرافی مورد نیاز زوج های نابارور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است تا بتوانیم بخشی از مشکلات این زوج ها را با ارائه خدمات برطرف کنیم.
وی بدون اشاره به میزان هزینه هایی که سازمان تامین اجتماعی برای هر زوج نابارور تقبل می کند، افزود: بخشی از خدمات ناباروری تحت پوشش نیست و ما قبول داریم، اما این مشکلات به قانون آن برمی گردد و نیازمند اصلاح است.


** مجاز به واردات دارویی که تولید داخل است نیستیم
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین در خصوص اینکه برخی از داروهای خارجی از تحت پوشش بیمه درآمده است گفت: قانون بیمه در مورد تمام دارو و تجهیزات این است اگر دارو یا تجهیزاتی در ایران نباشد باید پول خارجی آن را هم سازمان های بیمه گر پرداخت کنند.
نوربخش افزود: اما اگر این دارو به عنوان تولید داخل در ایران باشد چون فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی است و براساس سیاست اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلی حوزه سلامت، مجاز نیستیم که از خارج وارد کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: