کد خبر: ۱۰۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 11
شفا آنلاین>سلامت>فوق تخصص سردرد و میگرن با بیان اینکه تاکنون حدود 16 ژن مرتبط با بیماری ژنتیکی میگرن شناسایی شده است، افزود: با این حال این بیماری درمان قطعی ندارد، اما می توان با کمک علم پزشکی علائم آن را کنترل کرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر حسین انصاری روز چهارشنبه در بیست و سومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران اظهار کرد: میگرن یکی از شایعترین سردردها و ژنتیکی است و در کودکان ممکن است با حالت استفراغ و تهوع بروز پیدا کند و با مشکلات گوارشی و سردرد شدید همراه باشد که به عنوان اصلی ترین علامت میگرن به شمار می روند.
فوق تخصص سردرد و میگرن توضیح داد: اکنون با توجه به پیشرفت های علمی و پزشکی در کشور می توان میگرن را به راحتی تشخیص داد و روش های درمانی برای مبتلایان به آن تجویز کرد.
وی با بیان اینکه می توان سردرد میگرنی را کنترل کرد، افزود: بسیاری از کشورهای پیشرفته در عرصه کنترل سردردهای میگرن به خوبی عمل کرده اند و در کشور ما نیز متخصصان مغز و اعصاب در این زمینه به بیماران خدمات مناسبی ارائه می دهند.
فوق تخصص سردرد و میگرن ادامه داد: روش استفاده از بلوک های عصبی برای کنترل میگرن در کشور ما موضوع ناشناخته و یا کمتر شناخته شده ای است که لازم است در این زمینه فعالیت های بیشتری صورت گیرد.
انصاری ادامه داد: تزریق بلوک های عصبی در مسیر عصب هایی که به وجود آورنده سردردهای میگرنی هستند، سبب می شود بیمار از مصرف مداوم داروها رهایی یابد.
وی با بیان اینکه پس از چندین مرحله تزریق بلوک عصبی بیمار می تواند نتیجه خوبی از درمان بگیرد، افزود: در مواردی با پنج یا 6 بار تزریق بلوک عصبی می توان بیماری میگرن را خاموش و کنترل کرد.
بیست و سومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران از امروز بیست و دوم اردیبهشت ماه به مدت سه روز در سالن همایش صدا و سیما در حال برگزاری است.
در این همایش اساتید و صاحب نظران رشته های مغز و اعصاب گردهم آمده اند تا آخرین یافته های علمی خود را در درمان بیماری های مغز و اعصاب از جمله ام اس، آلزایمر، صرع، سردردهای میگرنی و سکته های مغزی به مخاطبان و پژوهشگران این عرصه ارائه کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: