کد خبر: ۱۰۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 10
شفا آنلاین>سلامت>معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی، گفت: باید خدمات مراقبت از مادران باردار و نوزادان توسط ماماها که متبحرترین عضو نظام سلامت هستند انجام شود.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمد جهانگیری با اشاره به اینکه همواره در خصوص جامعه مامایی شعار داده ایم اما عملا اقدام خاصی برای آن ها انجام نداده ایم اظهار داشت : بحث طرح پایلوت بیمه خدمات برای ماماها در آذرماه 94 به تصویب هیئت دولت رسید اما تاکنون اجرایی نشد و طی تلاش ها و پیگیری هایی که از سوی مسوولان صورت گرفت قرار شد تا پایان اردیبهشت این طرح در سه استان کشور بصورت پایلوت اجرا شده و بتوانیم آن را به کل کشور تعمیم دهیم.

وی با تاکید بر اینکه بیمه خدمات مامایی بار مالی ندارد بلکه صرفه جویی برای نظام سلامت به دنبال دارد، افزود: پس از رایزنی های انجام شده با سازمان های بیمه گر قول دادیم که جامعه مامایی طرح پایلوت را بدون هزینه و با موفقیت انجام می دهد  که به نفع مردم و سازمان های بیمه گر است.

جهانگیری با ابراز اینکه باید از دانش و خبرگی ماما ها استفاده و بهره کافی را در نظام سلامت داشته باشیم، تصریح کرد: اگر صرفا در حوزه مراقبت های حین بارداری و زایمان از تبحر و دانش ماماها استفاده کنیم نسلی پر طراوت در آینده خواهیم داشت که مرهون زحمات و تلاش های این قشر خدوم است.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه هزینه های زیادی صرف تربیت نیروی ماما می شود، گفت: باید از این سرمایه های اجتماعی در داخل کشور استفاده کرده و با ایجاد اشتغال از خروج آنان برای کار در سایر کشورها جلوگیری کنیم.

وی هزینه های نظام سلامت را سرسام آور دانست و اظهار کرد: ماماها یکی از ارکان سطح اول ارجاع خدمات هستند که در کنار پزشکان عمومی باید به آنها نیز توجه ویژه شود .

جهانگیری با بیان اینکه قول می دهیم طرح پایلوت حتما اجرایی شده و آن را به کل کشور تعمیم خواهیم داد، خاطرنشان کرد: مباحث تحقیقاتی نیز با روایت جامعه مامایی باید بصورت پرونده جمع آوری شود تا با سند افتخار از جامعه مامایی دفاع کنیم و بتوانیم تمام خدمات آنان را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: