کد خبر: ۱۰۷۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 10
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران گفت: هنوز جامعه جراحان، یک مرکز آموزش مداوم علوم پزشکی در اختیار ندارند.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر غلامعلی عکاشه با بیان اینکه مشکل ما نداشتن مکان برای برگزاری کنفرانس های علمی است افزود: در همه دنیا، مرکزی خاص برای برگزاری کنفرانس ها و هم اندیشی های علمی وجود دارد اما ما هرساله برای برگزاری چنین کنفرانس هایی حتی در سطح بین المللی با مشکل فراهم آوردن یک مکان مناسب دست و پنجه نرم می کنیم.

وی ادامه داد: حتی در خصوص این مشکل طی چند روز گذشته با دکتر ستاری معاون علمی و فنآوری ریاست جمهوری نیز طرح موضوع کردیم و هنوز سرمایه گذاری مداوم و مستندی در این خصوص برای رفع مشکل جامعه جراحان کشور صورت نگرفته است.

رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ادامه داد: ‌سرمایه گذاری برای جامعه پزشکی نوعی سرمایه گذاری دراز مدت برای سلامت جامعه است زیرا در این کنفرانس ها تلاش می شود دستاوردها، تجارب و مشکلات پیش روی جامعه و پزشکان در طول یکسال رصد و رسیدگی شود و ماحصل این محفل ها، بهبود ارائه خدمات به بیماران خواهد بود اما ما پس از گذشت چند دهه برای برگزاری چنین کنفرانس هایی، معذب هستیم و مشکلات بسیار گسترده ای برای گرفتن یک سالن داریم.

دکتر عکاشه ادامه داد: درآمد همه پزشکان درحد پاسخگویی اجاره یک محل نیست و ما از دولت خواستاریم برای اعتبار پزشکانی که در دوره هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در دوران سازندگی و اعتلای علم همواره همراه کشور بودند اینگونه مشکلات را رفع کنند.

وی با بیان اینکه کشور ما جایگاه بسیار خوبی در عرصه پزشکی در مقایسه با کشورهای پیشرفته جهان دارد ادامه داد: به همین علت ایجاد یک مرکز آموزش مداوم علوم پزشکی برای کشور ضرورت دارد و اگر اختیار این امر را به بنده دهند در مدت سه سال این کار را انجام خواهم داد.

عکاشه گفت: امیدواریم این کنگره بهانه ای باشد برای رفع مشکلات جامعه جراحان و رسیدگی بیشتر به نحوه ارائه خدمات پزشکی به بیماران.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: