کد خبر: ۱۰۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 10
شفا آنلاین>سلامت>دبير انجمن جراحان ارتوپدی ايران، گفت: برای درمان مشكلات عروقی ضايعات ارتوپدی در بيماران تروما، بايد كار تيمی بين متخصصان عروق و ارتوپدی انجام شود.
به گزارش شفا آنلاین، دكتر رضا شهريار كامراني افزود: براي اينكه بتوانيم مشكلات بيماران به خصوص بيماران تروما را به بهترين حالت مديريت كنيم، بايد يا خودمان اشراف داشته باشيم يا اينكه با كار تيمي آن را انجام دهيم.

وی گفت: در دانش پزشكي به هر نوع ضربه، جراحت، شوك٬ آسيب و حادثه وارد شده بر بدن انسان تروما گفته مي‌شود به اين شرط كه از خارج به بدن وارد شود و عامل دروني يا بيماري در بدن علت ايجاد آسيب نباشد.

كامراني ادامه داد: زماني كه بيمار با پاي ديابتي و زخم پا مراجعه مي كند يك متخصص ارتوپد مي گويد بايد قسمت سياه شده پا را برداشته يا پا را از زير زانو قطع كنيم، در صورتي كه امروزه با پيشرفت هايي كه در درمان هاي عروقي وجود دارد خيلي از اين موارد را بر خلاف سابق مي توان بازسازي عروقي كرد.

وي گفت: با يك كار تيمی بين متخصصان عروق و ارتوپد پايي كه قبلا قرار بود تا زير زانو قطع شود حالا در حد قطع يك انگشت ممكن است متوقف شود.

كامرانی بيان كرد: در گذشته فقط برای ۱۰ درصد بيماران پای ديابتی مي توان كار عروقي انجام داد، اما امروزه با پيشرفت درجراحي عروق، اين درصد خيلي بالاتر رفته است.

دبير انجمن جراحان ارتوپدی ايران اظهاركرد: در كشور ما چون مشكلات عروقی در بيماران ضايعات ارتوپدي بسيار جدي است، در بيمارستان ها ومراكز درماني تيم تروما تشكيل شده است.وقتي يك بيمار ترومايي مراجعه مي كند تكليف مشخص است، هر مركزی جراح عمومی يا ارتوپد و يا جراح اعصاب دارد و در كنار آن پرستارهاي ويژه تروما و نيز متخصصان مرتبط وجود دارند.

وی افزود: همكاري متخصصان ارتوپد با عروق عمدتا در مشكلات تروما است، اما در موارد غيرترومايي همكاري متخصصان ارتوپدي با متخصصان عروق مشاوره اي است.

برچسب ها: مديريت ، پزشكي ، جراحت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: