کد خبر: ۱۰۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 10
شفا آنلاین>سلامت> از جمله داروهایی که برای کاهش موارد بستری بیمارستانی ناشی از نارسایی قلبی وخیم مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار دارد، ایوابرادین(Ivabradine) با نام تجاری کورلانور(Corlanor) است.
به گزارش شفا آنلاین،کورلانور برای تجویز در بیمارانی که نارسایی قلبی مزمن آنها، به دلیل عدم انقباض مناسب بخش پایینی سمت چپ قلب، ایجاد می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو برای بیمارانی مناسب است که علائم نارسایی قلبی پایدار دارند، تعداد ضربان قلب آنها در حالت استراحت حداقل 70 ضربه در دقیقه است و نیز بتابلاکرها را در بالاترین دوز قابل‌تحمل، مصرف می‌کنند.

نارسایی قلبی یک بیماری شایع است که در حدود 5میلیون نفر از مردم آمریکا را درگیر کرده است. در این بیماری، قلب نمی‌تواند خون کافی برای رفع نیازهای بدن را به سراسر بدن بفرستد. نارسایی قلبی در طول زمان و با ضعیف‌تر شدن قلب پیشرفت کرده و وخیم‌تر می‌شود.

علت شایع نارسایی قلبی، بیماری‌هایی مانند بیماری عروق کرونری قلب و فشارخون بالا هستند که به قلب آسیب می‌رسانند. دکتر نورمن استوکبریج، سرپرست بخش محصولات قلبی-عروقی و کلیوی مرکز تحقیق و ارزیابی داروهای سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گوید: «چنین به‌نظر می‌رسد که کورلانور با کاهش ضربان قلب اثر می‌کند و اولین داروی مورد تایید از این خانواده دارویی است.»

       کورلانور تحت قانون ویژه حمایت از داروهای خاص برای بیماری‌های کشنده، توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد بررسی قرار گرفت. ایمنی و اثربخشی کورلانور در یک مطالعه بالینی با شرکت 6505 بیمار بررسی شد. کورلانور در مقایسه با دارونما به میزان قابل‌توجهی زمان تا بستری مجدد بیمار در نتیجه وخامت نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد. شایع‌ترین عوارض گزارش شده در مطالعات بالینی در دریافت‌کنندگان کورلانور عبارت بودند از برادی کاردی، فشارخون بالا، فیبریلاسیون دهلیزی و اختلال بینایی موقت.سپید
PRNewswire
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: