کد خبر: ۱۰۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 09
شفا آنلاین>سلامت>محققان سوئدی دارویی را معرفی کردند که مانع از سوء استفاده جنسی کودک‌آزاران(پدوفیل‌ها) می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، محققان سوئدی موسسه استکهلم به تازگی از یک داروی ضدسرطان پروستات رونمایی کرده است که می‌تواند از ارتکاب سوء استفاده جنسی جلوگیری کند و آنرا به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

«کریستوفر رام»(Christoffer Rahm)، روانپزشک و محقق به خبرگزاری فرانسه گفت: "هدف از این برنامه درمان پیشگیرانه برای افراد مبتلا به «اختلال کودک‌آزاری»(pedophiliac) است که از این طریق می‌توانیم از سوءاستفاده از کودکان جلوگیری کنیم".

یکی از افرادی که به دنبال کمک به «موسسه کارولینسکا»(the Karolinska Institute) در استکهلم مراجعه کرده است، «آندرس» است.

وی که با استفاده از این نام مستعار با خبرگزاری فرانسه مصاحبه کرده است می‌گوید که تا به حال هیچ کودکی را مورد آزارجنسی قرار نداده است، هرچند ترغیب و توهمات جنسی او عادی نبوده است".

محققان این موسسه به بیمارانی مانند «آندرس» دارویی ارئه کردند که به طور معمول برای درمان افراد مبتلا به سرطان پروستات استفاده می‌شود.

در مجموع 60 نفر در این آزمایش مشارکت داشتند که به نیمی از آنها داروی «دگارلیکس»(Degarelix) و به بقیه دارونما داده شد.

محققان امید دارند که این دارو به کاهش سطح هورمون تستسترون در این افراد کمک کند.

محققان بر این باورند که این دارو به حدی تاثیرگذار است که بعد از سه روز سطح قابل‌تشخیص تستسترون را در این افراد کاهش می‌دهد.

بنابر ادعای «رام» یکی از محققان این مرکز، تستوسترون یکی از مهمترین عوامل خطرزای دخیل در ارتکاب سوء‌استفاده جنسی از کودکان، از جمله در تحریک بالای جنسی و خودکنترلی در این افراد است.

آندرس می‌گوید که او به درستی نمی‌داند که آیا به او دارو داده شده یا دارونما؛ اما در دو سال گذشته احساس می‌کند که میل جنسیش به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است.

تا به حال پرسش‌های بسیاری در مورد چگونگی برخورد با مجرمان کودک‌آزاری مطرح شده است؛ این درحالی است که آنها توسط پلیس و یا توسط مقامات از برخورد قانونی محافظت شده‌اند و کودکان در این میان آسیب دیده‌اند.

به گفته مسئول این پروژه، در وهله اول قرار است تمرکز این تحقیقات بر کشف روش‌های پیشگیری از آزار جنسی کودکان باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: