کد خبر: ۱۰۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 08
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرکل مراقبت از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش از تلفیق آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با آموزش‌های درسی در مدارس خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،آیین‌نامه اختتامیه پنجمین جشنواره نوجوان سالم با حضور اسفندیار چهاروند مدیرکل آموزش و پرورش تهران و جمعی دیگر از مسئولان در تالار فرهنگ در حال برگزاری است.

در این مراسم منصور کیایی مدیرکل آموزش‌ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در خصوص جشنواره نوجوان سالم گفت: این جشنواره با هدف ترویج زندگی سالم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هر ساله برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سند تحول آموزش و پرورش به تربیت متوازن و همه جانبه اشاره شده است، گفت: در طی برنامه‌های درسی باید ساحت‌های وجودی نیز موردتوجه قرار گیرد و بر این اساس وزارت آموزش و پرورش در زمینه مسائل فرهنگی و تربیت زیستی کوشش می‌کنند.

کیایی افزود: در خصوص پیشگیری از آسیب‌ها سالانه در مدارس برنامه‌های مختلفی مورد توجه است همچنین بازنگری در متون درسی صورت گرفته تا مسائل مربوط به خودمراقبتی نیز به دانش‌آموزان آموزش داده شود. 

مدیرکل مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش عنوان کرد: در زمینه پیشگیری از آسیب‌ها برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده که از مهم‌ترین آنها تلفیق آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌ها در کنار آموزه‌های درسی است.

وی با اشاره به اینکه سال 95 سالی برای شکوفایی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، گفت: در این برنامه به کمک فردی راهنما که در کنار معلم فعالیت می‌کند آموزش‌های خودمراقبتی را جدای از کتاب درسی به دانش‌‌آموزان ارائه می‌دهیم.

وی بیان کرد: قانون تمرکز سرمایه‌گذاری در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد و برنامه ششم فرصتی برای عمل به این امر است.

کیایی ادامه داد: در هر مقطع تحصیلی سعی داریم مهارت‌های زندگی سالم را به دانش‌‌‌آموزان بیاموزیم و در این مسیر حداقل 25 درصد از مدارس کشور به طور مستقیم در چنین برنامه‌هایی شرکت داشته‌اند همچنین اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای فرهنگیان نیز صورت گرفته که تاکنون 200 هزار نفر از فرهنگیان در این طرح شرکت کردند.

افزایش مشارکت‌ در جشنواره نوجوان سالم
منوچهری رئیس اداره پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی تهران در خصوص جشنواره نوجوان سالم و مشارکت دانش‌آموزان  گفت: این جشنواره از آبان ماه امسال با اعلام فراخوان در تمام مدارس آغاز شد و برای نخستین بار دوره ابتدایی نیز در جشنواره حضور داشت.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار دوره ابتدایی نیز در این جشنواره حضور یافته است ادامه داد: جشنواره در دو بخش دانش‌آموزی و مدرسه‌ای برگزار می‌شود و تعداد آثار رسیده نزدیک به 8 هزار اثر بوده و 10 هزار نفر هم در آن شرکت کرده‌اند.

منوچهری با اشاره به اینکه استقبال خوبی از جشنواره شده است، عنوان کرد: بخش‌های دیگر جشنواره شامل فیلم کوتاه، نقاشی، عکس، روزنامه دیواری، شعر، نرم‌افزار، ابتکار و خلاقیت مدرسه‌ای، انشا، ایده‌پردازی و نرم‌افزار چندرسانه‌ای است.

رئیس اداره پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی تهران بیان کرد: در مراسم اختتامیه از آثار برتر تقدیر می‌شود.

وی همچنین به بحث طراحی پوستر ششمین جشنواره اشاره کرد و گفت: از بین آثار دانش‌‌آموزان متوسطه پوستر جشنواره ششم انتخاب شده و از اثر برگزیده تجلیل می‌شود.
برچسب ها: جشنواره ، آموزش ، فرهنگ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: