کد خبر: ۱۰۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 09
شفا آنلاین>طب سنتی>یک کارشناس طب سنتی گفت: در طب سنتی اگر هضم معده خوب صورت پذیرد, فرد لاغر می‌شود و هضم خوب معده مانع چاق‌شدن افراد خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین، سید جواد علوی درباره راهکاری برای لاغر شدن, اظهار داشت: در طب سنتی اگر هضم معده خوب صورت گیرد, فرد لاغر می‌شود و هضم خوب معده مانع چاق شدن افراد می‌شود.

معرفی دمنوشی برای لاغرشدن

این کارشناس طب سنتی گفت دمنوش‌هایی مانند مخلوط سیاه‌دانه + آویشن + زنیان را با عسل نیم ساعت قبل از غذا و نیم ساعت بعد از غذا خورده شود, بسیار لاغر کننده است چرا که خوردن این دمنوش‌ها تقویت کننده معده بوده و هضم غذا را بهبود می‌بخشد.

وی ادامه داد: برای تهیه این دمنوش باید یک قاشق غذاخوری از مخلوط گیاهانی که گفته شد با یک لیوان آب جوش دم کرده و آن را صاف کنند، نیمی از آن را نیم ساعت قبل از غذا و مابقی نیم ساعت بعد از غذا خورده شود, که فواید زیادی برای بدن دارد؛ همچنین موجب رفع چربی خون می‌شود و نیز برای درد مفاصل, لاغری, رفع نفخ و ... مفید است.

مصرف روزانه سیب نیز در حفظ سلامتی بدن نقش بسزایی دارد

علوی عنوان کرد: مصرف روزانه سیب نیز در حفظ سلامتی بدن نقش بسزایی دارد. سیب مفرح و نشاط‌آور است و در رفع افسردگی و ناراحتی‌های روانی نقش دارد و یک لاغر کننده بسیار خوب است.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است سیب را به‌صورت رنده شده همراه با کمی گلاب، زعفران و عسل مصرف کرد. مصرف سیب به‌صورت رنده شده بسیار به پاکسازی بدن از سموم کمک می‌کند، البته بهتر است پوست سیب گرفته شود.

سیب از بروز خارش و خشکی پوست پیشگیری می‌کند

این کارشناس طب سنتی یادآور شد: سیب از بروز خارش و خشکی پوست پیشگیری می‌کند به این ترتیب که حداقل 2 ساعت بعد از شام رنده سیب با گلاب و عرق بیدمشک مخلوط کرده و مصرف شود، البته باید اشاره کرد که سیب در رشد کودکان بسیار مؤثر است.

برچسب ها: سیب ، افسردگی ، طب سنتی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: