کد خبر: ۱۰۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 07
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن جراحان پلاستیک زیبایی و ترمیمی گفت: جراح متخلفی که برای جراحی یک بینی ۴۰ میلیون تومان گرفته بود با برخورد قانونی دیگر فعالیت نمی‌کند و حتی متوجه شدیم که مطب او تعطیل شد.

به گزارش شفا آنلاین،سید ابوالحسن امامی در نشست خبری کنگره سالیانه جراحان پلاستیک (20 تا 24 اردیبهشت) با پرداختن به مسائل تعرفه‌های سوختگی اظهار داشت: تا قبل از طرح تحول سلامت هر 10 سانیتمتر سوختی دارای یک واحد تعرفه بود که خوشبختانه در طرح تحول سلامت این رقم و میزان دو برابر شد.

مدیر گروه جراحان دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه با تشریح تخلفات در جراحی پلاستیک و برخوردهای وزارت بهداشت در زمان اجرای طرح تحول سلامت توضیح داد: در طی اجرای طرح حول سلامت هر جراحی پلاستیک دارای تعرفه مشخص شد و دیگر اینگونه نبود که هر جراحی بخواهد تعرفه خاص خود را اعمال کند. مثلا یک جراح که برای یک بینی 40 میلیون گرفته شده بود پس از برخورد قانونی ممنوع‌ کار شد و حتی متوجه شدیم که مطب او تعطیل شد.

امامی با اشاره به اینکه هزینه‌های جراحی پلاستیک در کشورهایی مانند امریکا براساس توافق بیمار و پزشک صورت می‌گیرد، ادامه داد: در ایران اینگونه نیست و باید حتما باید این هزینه‌ها با تعیین تعرفه‌هایی تحت کنترل قرار گیرد زیرا مردم ما تحت تاثیر تبلیغات به جراحی‌های زیبایی روی می‌آورند کما اینکه هزینه‌های جراحی زیبایی با جراحی پلاستیک کاملاً متفاوت است.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک زیبایی و ترمیمی با بیان اینکه هم اکنون یک جراحی بینی براساس شاخصه‌های زیبایی 5 تا 8 میلیون تومان هزینه می‌برد و این متفاوت با هزینه‌های تعرفه‌ای درمانی است، گفت: 80 سال پیش براساس قانون هر کسی پزشک بود می‌توانست هر کار مداخله درمانی البته بدون عارضه انجام دهد زیرا آن زمان فقط 10 رشته پزشکی وجود داشت اما امروز علم پزشکی پیشرفت کرده و رشته‌ها جز به جز شده است.

امامی با تعریف حیطه فعالیت جراحان پلاستیک در کشورمان توضیح داد: حیطه اصلی سوختگی جراحی‌های زیبایی و ترمیمی فک و صورت و کل بدن از جمله شکاف کام و لب از حیطه های مهم فعالیت جراحان پلاستیک است.

وی در ادامه عنوان کرد: البته هم اکنون در کشورمان جراحان فک و صورت متخصصان گوش و حلق و بینی، جراحان عمومی و حتی پزشکان عمومی نیز مداخلات جراحی پلاستیک را انجامن می‌دهند ولی تعداد جراحان پلاستیک به عنوان فوق‌متخصصان جراحی پلاستیک فقط 300 نفر هستند که مردم می‌توانند با مراجعه به وبگاه انجمن جراحان پلاستیک اطلاعات لازم را به دست آورند.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک زیبایی و ترمیمی ادامه داد: ا لبته جراحان فک و صورت و گوش و حلق و بینی... نیز می‌توانند مداخلات جراحی در رشته‌های خود را انجام دهند و اگر بخواهند کارهای تخصصی جراحی پلاستیک خارج از رشته خود را انجام دهند باید دوره‌های تکمیلی جراحی پلاستیک را بگذرانند.

فقط 300 فوق تخصصی جراحی پلاستیک

در ادامه این نشست خبری رضا بقردوست معاون آموزش سوختگی بیمارستان مطهری با تشریح اینکه تعرفه‌های جراحی زیبایی با جراحی پلاستیک برای درمان افراد فرق می‌کند، توضیح داد: هزینه جراحی زیبایی براساس یک تعریف توافقی بین بیمار و پزشک صورت می‌گیرد که می‌تواند دو برابر تعرفه بیمه صورت پذیرد ولی هزینه جراحی پلاستیک برای درمان براساس تعرفه‌های مشخص انجام می‌شود.

دبیر چهلمین کنگره جراحان پلاستک زیبایی و ترمیمی در خاتمه با انتقاد از فعالیت برخی پزشکان برای اقدامات جراحی پلاستیک خاطرنشان کرد: همکاران فوق تخصصی جراحی پلاستیک زیرمجموع انجمن پلاستیک ایران حدود 300 نفر هستند ولی هم اکنون ما شاهد آن هستیم که در حدود رقمی بالغ بر 10 هزار نفر کار جراحی پلاستیک در کشور انجام می‌دهند که باید این فعالیت‌ها ضابطه‌مندتر صورت پذیرد.

برچسب ها: نشست ، کنگره ، پلاستیک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: