کد خبر: ۱۰۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 07
شفا آنلاین>سیاسی>معاون پارلمانی رئیس جمهوری از برگزاری اولین نشست مشترك منتخبان مجلس دهم و اعضای هیات دولت با دعوت رئیس جمهوری خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری گفت: اولین نشست مشترك دولت و نمایندگان منتخب مجلس دهم فردا (شنبه) با دعوت رئیس جمهوری از همه منتخبان مجلس دهم و در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به برگزاری جلسات مشترك نمایندگان منتخب مردم در مجلس دهم شورای اسلامی با اعضای دولت گفت: هدف از برگزاری این نشست ها آشنایی نمایندگان منتخب با اعضای دولت، هم اندیشی در مورد چالش های اصلی كشور، ایجاد هم افزائی دولت و مجلس در حل سریع تر مشكلات مردم و یافتن راهكارهایی برای كاهش بوروكراسی قوانین و مقررات برای سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی است.
وی همچنین تاكید كرد: حساسیت مسائل منطقه و فرصت های برجام اقتضا می كند كه در مسیر همكاری بیشتر هرچه سریع تر اقدام شود.
انصاری در ادامه با تاكید بر توصیه رهبر معظم انقلاب برای گسترش تعاملات حداكثری میان قوا گفت: اعضای دولت برخود لازم می دانند در جلساتی كه برای آشنایی با نمایندگان منتخب مردم و طرح مسایل كشور برگزار می شود، شركت تا در این نشست ها نحوه خدمات دولت و نحوه تعامل با نمایندگان و قوای دیگر را تشریح كنند.
وی در پاسخ به این سوال كه موضعگیری دولت درباره تعیین رئیس و هیات رئیسه مجلس دهم چیست ؟ گفت: دولت در تعامل با سایر قوا صرفا طبق اصول قانون اساسی اصل تفكیك قوا عمل می كند و اساسا دخالتی در این موضوع نداشته و نخواهد داشت.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری با تاكید بر اینكه تعیین رئیس و هیات رئیسه مجلس دهم صرفا جزء وظایف نمایندگان منتخب مردم است، گفت: دولت هیچ دخالتی در امور مربوط به وظایف نمایندگان و قوه مقننه ندارد.
وی ادامه داد: این جلسات هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد و دولت نیز نه تنها تمایلی به این موضوع ندارد بلكه از ورود به این موضوع اجتناب می كند.
انصاری افزود: رئیس جمهوری نیز در این خصوص مصرانه از اعضای هیات دولت خواسته اند تا ورود نكرده و صرفا مشی خود را تعامل و هم اندیشی با قوای دیگر و از جمله مجلس جدید قرار دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: