کد خبر: ۱۰۷۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 07
شفا آنلاین>سلامت>در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با استاندار قزوین، پیشنهاد احداث یکی از ۵ مرکز توانبخشی هلال احمر مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سیدامیرمحسن ضیائی در دیدار با دکتر فریدون همتی؛ استاندار قزوین، ضمن تبریک مبعث پیامبر مکرم اسلام(ص)، به آغاز هفته هلال احمر اشاره کرد و این هفته را فرصتی برای آشنایی مردم و مسئولان با فعالیت های جمعیت و خدمات داوطلبانه و بی منت هلال احمر به مردم دانست.

وی با اشاره به انجام پژوهشی میدانی در سال ۹۲، گفت: براساس نتایج این پژوهش، مردم بیشترین اعتماد را در میان دستگاه های خدمات رسان به جمعیت هلال احمر داشته اند که این اعتماد سرمایه هلال احمر محسوب می شود و ما این سرمایه را ارج می نهیم.

ضیائی در ادامه با تاکید بر اینکه تعامل و هم افزایی مناسبی میان دستگاه های مسئول استان قزوین وجود دارد، تصریح کرد: جعیت هلال احمر برای همکاری با دستگاه های خدمات رسان در این استان به منظور ارائه خدمات با کیفیت بالاتر به مردم آمادگی کامل دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین در پاسخ به پیشنهاد احداث مرکز توانبخشی  در کنار یکی از بیمارستان های استان قزوین، ضمن اعلام آمادگی و موافقت خود، گفت: احداث این مرکز با همکاری و تعامل دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر می تواند در ارائه خدمات توانبخشی به معلولان استان بسیار موثر باشد تا معلولان برای دریافت خدمات توانبخشی خود نیاز به مراجعه به استان تهران نداشته باشند.

ضیائی همچنین بر تلاش شورای عالی جمعیت هلال احمر برای حل مشکل ملکیت این جمعیت بر مراکز درمانی در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور تاکید کرد.

اعلام حمایت جمعیت هلال احمر از طرح های دانش بنیان

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر ایران ظرفیت و توانمندی های بسیار بالایی دارد که بر اساس آن می تواند در سراسر جهان بدرخشد، تاکید کرد: جمعیت هلال احمر از هر طرح دانش بنیان که مرتبط با اهداف و فعالیت های جمعیت باشد، استقبال و حمایت می کند.

ضیائی به تعهد این جمعیت مبنی بر اختصاص یک هلی کوپتر به هر استان در فاز اول اشاره و تاکید کرد: با توجه به موقعیت استان قزوین و معین استان تهران بودن، اختصاص بالگرد به جمعیت هلال احمر استان از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است و در صورت ایجاد آشیانه و باند فرودگاهی، این مهم صورت می گیرد.

آمادگی بالای هلال احمر در مواجهه با حوادث

دکتر فریدون همتی استاندار قزوین نیز در این دیدار با اشاره به خدمات و فعالیت های جمعیت هلال احمر گفت: تجربه نشان داده حوادث مختلفی در ایران به وقوع می پیوندد که این حوادث گاهی جنبه بحرانی پیدا می کنند اما هلال احمر همواره از آمادگی لازم برای مواجهه با انواع حوادث برخوردار بوده است.

وی در ادامه افزود: همین که مردم و مسئولان احساس کنند سیستمی چون جمعیت هلال احمر با ساماندهی مناسب همیشه در آمادگی کامل به سر می برد، احساس آرامش می کنند و این آرامش، میزان نگرانی ها از خسارات و تلفات ناشی از حوادث را کاهش می دهد.

استاندار قزوین در پایان حواستار توجه ویژه جمعیت هلال احمر به استان قزوین با توجه به موقعیت استراتژیک این استان شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: