کد خبر: ۱۰۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 05
شفا آنلاین>سلامت>با موافقت اصولی شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، مرکز تحقیقات جنون (سایکوز ) در مرکز درمانی رازی وابسته به دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تاسیس می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،حمیدرضا خانکه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: بیمارستان رازی با میزبانی بیماران با اختلالات روانی گوناگون و با نگاهی خاص به سمتی می رود که  بیمارستان ها تنها محل نگه داری بیماران نباشند و با تاسیس این مرکز تحقیقاتی برنامه کشوری بهداشت روان جامعه و بیماری‌های روانی تدوین می شود.
 
خانکه در ادامه اظهار داشت : مطالعات نشان دهنده اختلالات روانی در نیم تا 1.5 درصد هر جامعه است و با ایجاد این مرکز می توان شاهد خدمات  علمی ارزنده ای برای کمک به این بیماران بود .
 
خانکه گفت: مرکز روانپزشکی رازی با قدمت بیش از 100 سال فعالیت در زمینه بیماری های روانی ، سهم بسیار بزرگی در درمان و ارائه خدمات درمانی به این بیماران و سابقه طولانی در درمان و نگهداری آنها با تنوع بیماری های روانی از خفیف قابل درمان تا صعب العلاج را دارد که بیماران با توجه به شرایط بیماری، از یک هفته تا 40 سال در این بیمارستان بستری می شوند.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: قدمت این مرکز ، تنوع بیماری ها و بیماران مراجعه کننده باعث شده که گنجینه ای از اطلاعات علمی و بالینی در شاخه روانپزشکی جمع آوری شود که امیدواریم برنامه کشوری بهداشت روان جامعه را تدوین و به این بیماران کمک کنیم .
 
وی افزود: با توجه به این پتانسیل، سال گذشته درخواست تاسیس مرکز سایکوز از سوی دانشگاه به وزارت بهداشت ارائه و خوشبختانه با حمایت معاون تحقیقات این وزارتخانه و موافقت شورای گسترش ، این مرکز تحقیقاتی در مرکز روانپزشکی رازی راه اندازی می شود.
 
خانکه گفت: همزمان با این مرکز تحقیقاتی ، آزمایشگاه تحقیقات ژنتیک و بیولوژیک مربوط به بیماریهای روانی نیز در این مرکز راه‌اندازی می شود، ضمن آنکه برنامه هایی برای تولید شواهد علمی در سلامت روان، از پیشگیری تا توانبخشی داریم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: