کد خبر: ۱۰۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 04
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به شيوع بيماري نارسايي قلبي در كشور اشاره كرد و گفت: مرگ ناشي از اين بيماري در كشور 2 برابر آسيا است.
به گزارش شفا آنلاین، دكتر محمد آقاجاني روز چهارشنبه در پنجمين كنگره بين المللي نارسايي قلبي ايران در سالن همايش هاي دانشگاه شهيد بهشتي با اشاره به اين كه شيوع بيماري نارسايي قلب در ايران هشت درصد جمعيت بالاي 60 سال است افزود: متاسفانه اين ميزان بالاتر از متوسط منطقه و آسيا است.
وي بر لزوم اقدامات جدي در اين زمينه تاكيد كرد و گفت: اقدامات مناسبي براي رفع كاهش اين بيماري در كشور صورت گرفته است.
وي به تدوين سند بيماري هاي غيرواگير در سال گذشته اشاره كرد و گفت: جزء مهم اين سند مربوط به بيماري هاي قلبي و عروقي است كه تلاش مي كنيم در سال جاري سند اين بيماري را تنظيم، ابلاغ و اجرايي كنيم.
وي به اقدامات ديگر در اين زمينه اشاره كرد وگفت: گسترش تجهيزات تشخيصي و درمان بيماري هاي قلبي و عروقي، گسترش بخش هاي ويژه بيمارستاني از جمله CCU و انتقال پزشكان متخصص را از ديگر اقدامات لازم در اين زمينه اعلام كرد.
وي اظهاركرد: برنامه ديگري كه در سال گذشته آغاز شده با عنوان درمان سكته هاي قلبي است كه اين طرح در 31 بيمارستان كشور آغاز شده و امسال در تلاش هستيم كه آن را در كلان شهرها گسترش دهيم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: