کد خبر: ۱۰۶۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 03
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی پس از دیدار با همتای كره‌ای خود گفت: ایران و كره جنوبی در زمینه واردات و صادرات دارو و تجهیزات پزشكی همكاری می‌كنند.

 به گزارش شفا آنلاین،سید حسن هاشمی روز سه‌شنبه پس از دیدار با وزیر بهداشت كره‌ جنوبی در وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: ایران و كره جنوبی بیش از نیم قرن با هم رابطه دوستانه عمیق دارند و خوشحالیم كه امروز رییس‌جمهور كره جنوبی و هیات بلندپایه این كشور در ایران هستند.
وی اضافه كرد: بنده و وزیر بهداشت كره جنوبی دیروز و امروز صحبت‌های مفصلی برای افزایش همكاری داشتیم.
هاشمی ادامه داد: زمینه‌های همكاری زیادی بین كره جنوبی و ایران در زمینه‌های بهداشتی، درمانی، دارو، تجهیزات پزشكی و همچنین آموزش پزشكی و همكاری مراكز تحقیقاتی وجود دارد.
هاشمی ادامه داد: فناوری‌های نوین در كشور كره جنوبی پیشرفت مناسبی داشته است و دو كشور می‌توانند در زمینه انتقال فناوری به یكدیگر كمك كنند.
وی ادامه داد: امیدواریم هرچه سریع‌تر هیات‌های بهداشتی و درمانی دو كشور بازدیدهای مجددی در توانمندی‌های یكدیگر داشته باشند تا زمینه اجرایی مذاكرات دو طرف به مرحله اجرا برسد.
وزیر بهداشت كره جنوبی نیز پس از دیدار با وزیر بهداشت كشورمان گفت: من و همكارانم در ایران هستیم تا رابطه دو كشور را در حوزه بهداشت و درمان و در حوزه بیمه توسعه دهیم.
وی اضافه كرد: رییس‌جمهور كره جنوبی به من تاكید كرده است كه باید دو كشور با كمك یكدیگر زمینه انتقال تجارب در حوزه‌های پزشكی را فراهم كنند.
وی گفت: كشور ما در زمینه فناوری‌های مرتبط با سلامت و حوزه خدمات بیمه‌ای تجارب زیادی دارد كه به میزان زیادی می‌توانیم در این زمینه به ایران كمك كنیم و یافته‌های خود را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهیم.
صبح سه‌شنبه وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی ایران و وزیر بهداشت كره جنوبی چند تفاهمنامه همكاری را در زمینه‌های دارو و تجهیزات پزشكی و نیز آموزش پزشكی و تحقیقاتی امضا كردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: