کد خبر: ۱۰۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 01
شفا آنلاین>سلامت>يك گروه بين المللي متشكل از 190 محقق در 140 مركز مطالعاتي واقع در 17 كشور مختلف، با بررسي اطلاعات ژنوم صدها هزار انسان توانستند تنوع ژنتيكي مرتبط با احساس رضايت، افسردگي و روان رنجوري را شناسايي كنند.

  به گزارش شفا آنلاین، محققان دريافتند كه اين ژن ها اغلب در سيستم عصبي مركزي و در بافت هاي آدرنال يا پانكراس وجود دارند.
محققان براي انجام اين تحقيقات، اطلاعات حاصل از تعداد زيادي از تحقيقات قبلي را گردآوري كردند و با استفاده از ابزارهاي تحليل آمار پيشرفته، اين اطلاعات را در قالب يك مجموعه واحد متشكل از اطلاعات ژنتيكي 298 هزار داوطلب، تجزيه و تحليل كردند.
در تحقيقات پيشين مشخص شده است كه تفاوت موجود بين ميزان احساس شادي و رفاه افراد، با ساختار ژنتيكي بدن آن ها در ارتباط است. اين موضوع با اثبات تاثير مستقيم رفاه در ميزان سلامت روحي و جسمي افراد، بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته است.
اما محققان معتقدند ساختار ژنتيكي، تنها عامل موثر در نحوه احساسات و تفكر افراد در مورد زندگي آن ها نيست. بلكه محيط اطراف و نحوه تعامل آن با ژن ها نيز از هميت بالايي برخوردارند.
مطالعه ژن ها مي تواند درك صحيحي از دلايل استعداد بيولوژيكي افراد در تشديد اين احساسات حاصل كند و راهگشاي شناسايي عوامل موثر در ميزان احساس شادي در بين افراد مختلف باشد.گزارش كامل اين تحقيقات در نشريه Nature منتظر شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: