کد خبر: ۱۰۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 29
شفا آنلاین>سلامت>محقق ايراني سازمان ناسا گفت: درزمان حاضر كاربرد امواج فراصوت در درمان سرطان به عنوان يك تكنولوژي راهبردي در درمان سرطان مطرح است كه ضرورت دارد نسبت به فراهم كردن زمينه راه اندازي آن در كشور اقدام شود.

به گزارش شفا آنلاین، حميدرضا چابك روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران به امواج فراصوت و كاربرد آن ها در پزشكي اشاره كرد و افزود: در درمان سرطان با امواج فراصوت(Ultrasound)، نياز به مصرف دارو و شيمي درماني و حتي بستري شدن بيمار نيست.
امواج فراصوت (Ultrasound)، به امواج صوتي گفته مي‌شود كه داراي بسامدي بيشتر از بازه بسامدي شنوايي انسان هستند.
چابك با بيان اينكه درمان سرطان از طريق امواج فراصوت يك تكنولوژي به طور كامل جديد است و هنوز به ايران و بسياري از كشورهاي دنيا وارد نشده است، ادامه داد: اين روش يك روش بي خطر محسوب مي شود و در آن با بي حسي موضعي، محل تومور سرطاني از طريق امواج فراصوت مورد يك سري فعل و انفعالات مكانيكي قرار مي گيرد.
چابك با بيان اينكه درصد موفقيت بهبودي سرطان در روش درمان با امواج فراصوت نسبت به ديگر روش ها بالاست، افزود: درمان سرطان با اين روش بسيار قابل توجيه و به نسبت راحت تر از ديگر روش هاست.
وي كه براي بازديد از مجموعه كلينيك تخصصي مهرانه به زنجان سفر كرده بود ، فعاليت هاي انجمن خيريه حمايت از بيماران مبتلا به سرطان مهرانه را حركتي اصولي و نمونه خواند و گفت: «با ظرفيت و امكاناتي كه در كلينيك تخصصي مهرانه مشاهده كردم، متقاعد شدم كه به محض فراهم شدن ورود تكنولوژي درمان سرطان با امواج فرا صورت به كشور، يكي از نخستين مراكز راه اندازي آن مي تواند اين كلينيك باشد».
محمدرضا چابك، دانشمند جوان ايراني و محقق گروه تكنولوژي‌هاي الكترواكتيو سازمان ناسا، از سوي انجمن خيريه حمايت از بيماران مبتلا به سرطان « مهرانه » به عنوان سفير علمي اين انجمن انتخاب و معرفي شد.
انجمن خيريه حمايت از بيماران مبتلا به سرطان مهرانه كه حدود 10 سال از تاسيس آن سپري شده است، حامي مستمر بيماران مبتلا به سرطان و خانواده آنان بوده و كلينيك تخصصي آن از 17 ماه گذشته، فعاليت خود را در زمينه تشخيص و درمان سرطان آغاز كرده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دکتر محمد زاده
|
United States
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
0
0
ایرانی ها در هر کجای دنیا که باشند در هز زمینه ایی پیشتاز هستند :

برای اولین بار در تاریخ کشور کانادا یک ایرانی رييس یک اتحاديه شد.
در انتخابات اتحاديه استوپات های کشور کانادا
دکتر شاهین پور گل با 82% آرا رييس اتحاديه استوپات های کشور کانادا شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: