کد خبر: ۱۰۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 29
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>وزيربهداشت،درمان و آموزش پزشكي، با صدورپيامي به مناسبت روزجهاني ايمني و كار ازسازمان-هاي بيمه‌گر خواست براي حمايت از شاغلان آسيب ديده در محيط كار تلاش مضاعفي داشته باشند.

 به گزارش شفا آنلاین، از وزارت بهداشت،سيد حسن هاشمي در اين پيام نوشت: «فرارسيدن 28 آوريل 2016 مصادف با نهم ارديبهشت سال 1395، روزجهاني ايمني و بهداشت حرفه‌اي را به شما خدمتگزاران عرصه سلامت نيروي كار كشور تبريك عرض مي‌كنم.»

هاشمي اضافه كرد: امسال «استرس محيط كار، چالش همگاني» به عنوان شعار اين روز انتخاب شده است، چرا كه مديريت استرس محيط كار، يكي از مهمترين چالش‌هاي موجود در زمينه سلامت شاغلين است.هدفي كه تحقق آن توجه همگاني را مي‌طلبد.

وزيربهداشت اضافه كرد: امسال وزارت بهداشت نسبت به بومي سازي شعارجهاني و برگزاري همايش سراسري روز جهاني ايمني و سلامت كار اقدام كرده و در سطح ملي با تشكيل شوراي هماهنگي روز جهاني ايمني و سلامت كار با حضور نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي (وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان تأمين اجتماعي) و شركاي اجتماعي (تشكل هاي كارفرمايي و كارگري، انجمن هاي علمي و متخصصان ايمني و بهداشت حرفه‌اي و طب كار) اجراي اهداف، سياستها، راهبردها و فعاليتهاي مورد انتظار در طول سال 1395 را پيگيري مي‌كند.

هاشمي افزود: در سال پيش رو، تحقق اهداف و استراتژي هاي جهاني سلامت نيروي كار نيز بايد مورد توجه قرار گرفته و لازم است برنامه‌هاي ايمني و سلامت كار با محوريت ارتقاء دانش و مهارت كارشناسان در زمينه مديريت استرس محيط كار در كارگاه ها و واحدهاي شغلي با دقت به اجرا درآيد و به رعايت استانداردها توجه ويژه مبذول شود.

وزيربهداشت درپيام تاكيدكرد: براين اساس و در راستاي توسعه قوانين و مقررات موضوعه، شناسايي عوامل استرس زاي محيط كار و تشخيص عوارض ناشي از اين استرس ها بايد در دستور كار قرار گيرد. همچنين سازمان‌هاي بيمه‌گر در رابطه با شناسايي بيماري‌ها و عوارض ناشي از عوامل استرس‌زاي محيط كار و حمايت از شاغلان آسيب ديده و ارائه درمان مناسب و به‌هنگام بايد تلاشي مضاعف داشته باشند.

هاشمي نوشت: اميد است اجراي دقيق و صحيح اين برنامه‌ها، زمينه ارتقاء سطح سلامت شاغلين، به ويژه كارگران سختكوش كشور را بيش از پيش فراهم آورد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: