کد خبر: ۱۰۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 28
شفا آنلاین>سلامت>مطالعات جدید محققان نشان می دهد مصرف دونات و کلوچه های شکلاتی خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان افزایش می دهد.
به گزارش شفا آنلاین، گروهی از محققان با بررسی 1549 زن مبتلا به سرطان سینه و مقایسه آنها با 1492 زن سالم با همان محدوده سنی دریافتند مصرف زیاد غذاهای سرخ شده مانند پیراشکی و دونات و مواد غذایی شیرین به صورت حداقل یک بار در هفته خطر وقوع سرطان سینه را افزایش می‌دهد.

محققان گفته اند خوردن غذاهای سرخ شده و پیراشکی حداقل یک بار در هفته و یا بیشتر بین 30 تا 37 درصد می‌تواند گروه مصرف کننده را نسبت به کسانی که کمتر از یک بار در ماه از این غذاها استفاده می‌کنند در معرض وقوع این بیماری قرار دهد.

مصرف قند و شکر مسیرهای عبوری سیگنالیک آنزیمی خاص به نام "12-LOX یا 12- لیپواکسیژناز" را تحت الشعاع قرار می‌دهد.گلوکز واردشده به بدن با تغییر مسیرهای متابولیک موجب گسترش سرطان به خصوص سرطان سینه در زنان می‌شود.

گفتنی است، پیراشکی حاوی اسیدهای چرب اشباع فراوانی است که وجود آنها یک عامل شناخته شده ی بیماری‌های قلبی به شمار می رود و در زنان باعث ایجاد رسوب قلبی و تنگی در عروق می شود که در نهایت سکته قلبی را به دنبال دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: