کد خبر: ۱۰۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 28
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام رئیس چهارمین نمایشگاه تجهیزات ومواد آزمایشگاهی ساخت ایران (IRANLAB 2016) گفت: بیش از 2 هزار میلیارد تومان ، ثبت سفارش و پیش فاكتورخرید از محصولات ارایه شده درنمایشگاه صادرشد.

به گزارش شفا آنلاین، اسماعیل قادری فر افزود: این میزان ثبت سفارش و پیش فاكتور توسط خریداران دانشگاه ها، مراكز آموزشی ، پژوهشی ، تحقیقاتی ، پارك های علم و فناوری و موسسات اجرایی دستگاه های اجرایی، انجام شد.
قادری فر اظهاركرد: از بین ثبت سفارش های یاد شده ، نزدیك به 60 درصد خرید ها و ثبت سفارش ها توسط دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری انجام شد، 30 درصد ، مربوط به دانشگاه های علوم پزشكی ونهادهای درمانی وابسته به حوزه سلامت بود و بقیه خرید ها نیز یه سایردستگاه های اجرایی مربوط می شد.
وی افزود: امسال خوشبختانه میزبان 48 هیات از دانشگاه های كشورهای منطقه بودیم كه این هیات ها از كشورهایی همچون عمان، عراق ، افغانستان ، پاكستان ، عراق و تاجیكستان كشورهای منطقه حضور داشتند و از نمایشگاه بازدید كردند.
وی بیان كرد: استقبال هیات های خارجی از محصولات نمایشگاه نشان دهنده این است كه پیام نمایشگاه برای تنوع بخشی و كیفیت بخشی به محصولات خود به گوش كشورهای اسلامی و منطقه رسیده است و ما حتما باید برنامه جامع و مدونی را برای افزایش سهم صادرات این تجهیزات پیشرفته به كشورهای دیگر داشته باشیم تا بتوانیم بازار این محصولات را توسعه دهیم.
وی افزود: سال گذشته نزدیك به یك هزار و 600 میلیارد تومان پیش فاكتور، ثبت كردیم و حدود 90 میلیارد تومان آن تبدیل به خرید قطعی شد كه خوشبختانه درطول سال منجربه عقد قرارداد و تحویل شد؛ امسال در یك بازه یك ساله در بین برپایی نمایشگاه سوم تا چهارم حدود 97 درصد تعهدات شركت ها برای نمایشگاه سوم محقق شده است.
وی گفت: امسال كه رقم بیشتری در بودجه های دانشگاه ها و افزایش سهم آن ها در ردیف بودجه 95 شاهد هستیم امیدواریم با تخفیف های بهتر و مناسب تری كه صورت خواهد گرفت حداقل 200 میلیارد تومان ثبت سفارش قطعی و قرارداد نهایی بین خریداران و فروشندگان داشته باشیم.
چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از پنجم تا هشتم اردیبهشت ماه سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برپا بود. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: