کد خبر: ۱۰۶۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 28
شفا آنلاین>سلامت>يك پزشك سرشناس اروپايي گفت: حرفه پزشكي با آثار ابن سينا و رازي به جنوب فرانسه انتقال يافت زيرا آثار اين دو دانشمند برجسته ايراني در قرون ميانه ميلادي در قرطبه و تولوز تدريس مي شد.

به گزارش شفا آنلاین، پروفسور عالم سوري گارسيا عصر چهارشنبه در همايش پيوند علم و عرفان با عنوان 'اوج انسان' در نيشابور افزود: در اين ميان نقش 'ابوالقاسم' پزشك مسلمان برجسته اندلسي در ارتباط گيري پزشكي غرب و شرق برجسته بود.
وي ادامه داد: 'اندرو ويونا' پزشك سرشناس فرانسوي الكل را تحت تاثير رازي بكار گرفت و از چراغ الكلي در ضدعفوني زخم ها بهره برد.
اين پزشك فرانسوي گفت: كتاب قانون ابن سينا در قرن شانزدهم ميلادي به زبان هاي اسپانيايي و ايتاليايي ترجمه شد.
وي افزود: زرگري و پزشكي از ايرانيان باستان به جنوب غرب فرانسه راه يافت و تاثير هنر ساسانيان بر مجسمه ويزگوتها از طريق پارچه بافي عصر ساساني منتقل شد.
استاد دانشگاه آكسفورد ادامه داد: آئين ميترايي بر كاتالسيم تولوز اثري تاريخي گذاشته است و سيسيل تحت تاثير ساسانيان بوده است كه آثار فراواني در تاييد آن وجود دارد.
وي همچنين كليله و دمنه را يكي ديگر از جلوه هاي تعامل فرهنگي شرق و غرب دانست.
استاد دانشگاه تهران هم در اين همايش با اشاره به اشعاري ازعطار گفت: منطق الطير عطار نيشابوري به 27 زبان زنده دنيا ترجمه شده است.
منيژه نوري بر تاثير فرهنگي خراسان بر تولوز در جنوب غربي فرانسه تاكيد و بيان كرد : تحقيقات مشتركي با پروفسور عالم سوري گارسيا انجام داده ام كه درباره رابطه فرهنگي تولوز و خراسان تدوين شده است.
همايش پيوند علم و عرفان با عنوان 'اوج انسان' با حضور متخصصان و انديشمندان برجسته ايراني و خارجي تا فردا در نيشابور ادامه دارد.
برچسب ها: همايش ، عرفان ، پزشكي
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: