کد خبر: ۱۰۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 29
شفا آنلاین>اجتماعی>تهيه و توزيع مواد مخدر با تركيبات مختلف شيميايي از طريق تهاجم فرهنگي از سوي كشورهاي غربي ، نسل نوجوان ما را بسيار تهديد مي‌كند.


به گزارش شفا آنلاین ، استاد دانشگاه فرهنگيان با بيان اينكه كشورهاي غربي با ترويج مصرف مواد مخدر سعي در تحقير نسل جوان كشور دارند، گفت:  تهيه و توزيع مواد مخدر با تركيبات مختلف شيميايي از طريق تهاجم فرهنگي از سوي كشورهاي غربي ، نسل نوجوان ما را بسيار تهديد مي‌كند.

طاهره همير افزود: تهاجم فرهنگي ، دسترسي آسان و ارزان مواد مخدر صنعتي و شيميايي ، كنجكاو بودن فرد براي مصرف مواد مخدر و لذت جو بودن به عنوان فطرت ذاتي ،كمبودهاي عاطفي و بي مسووليتي اكثر والدين در قبال تربيت صحيح فرزندانشان از ريشه هاي اساسي و عميقي است كه كار مبارزه اجتماعي با مواد مخدر را سخت كرده است .

 وي با بيان اينكه كشورهاي غربي همواره در تلاش بودند ، نسل و سرمايه اصلي ايران اسلامي را تحقير كنند، اظهار داشت : تهيه و توزيع مواد مخدر با تركيبات مختلف شيميايي از طريق تهاجم فرهنگي از سوي كشورهاي غربي ، نسل نوجوان ما را بسيار تهديد مي كند و بايد آنان را نسبت به اين تفكر و اقدام شوم آگاه كرد.

 همير ادامه داد: از سوي ديگر ، نوجوانان و جوانان به دليل شرايط جسمي و روحي ، لذت جو و كنجكاو هستند و مي خواهند هر چيزي را كه لذت آور است ، تجربه كنند، زيرا جاذبه لذت آنها بالاست حتي اگر برايشان زيان آور باشد، مواد مخدر از مهمترين موادي است كه در پي مصرف كردن آن هستند.

اين روانشناس با اشاره به اينكه ، بي مسووليتي والدين در ارضا كردن نيازهاي روحي و رواني فرزندان ، باعث رسوخ كمبودهاي عاطفي در بزرگسالي آنان مي شود، اضافه كرد:كمبودهاي عاطفي رايج ميان نوجوانان و جوانان باعث مي‌شود به گروههاي اجتماعي گرايش پيدا كرده و بدون اطلاع والدين مصرف مواد مخدر را در ميان اين گروها آغاز كنند.

 همير، تقويت بنيان خانواده در مبارزه اجتماعي با مواد مخدر ضرورتي اجتناب ناپذير دانست و گفت : بايد زنان را نسبت به وظيفه مادري آگاه است زيرا آنان محور اصلي شكل گيري شخصيت و افكار فرزندان هستند، متاسفانه در جامعه كنوني به دليل مشكلات اقتصادي و كسب درآمد و كسب جايگاه اجتماعي ، بسياري از زنان از محيط گرم خانه به بيرون كشيده شده اند و خانه ها نيز خالي از اين محور اساسي شده است .

 استاد دانشگاه فرهنگيان تصريح كرد: در كنار اين مسئله ، مشغله فكري پدران نيز باعث شده فرزند رها و به گروه دوستان سپرده شود كه اين موارد منجر به شيوع آسيب هاي اجتماعي و بروز اعتياد به مواد مخدر مي شود.

 همير تصريح كرد: براي تحقق رويكرد مبارزه اجتماعي با مواد مخدر بايد زنان را  قدرتمند كنيم تا جايگاه خود را در تربيت فرزندان پيدا كنند، نبايد تصور شود كه فقط آشپزو مسوول رسيدگي به امور خانه هستند و ضرورت دارد در مدارس ، نهادهاي آموزشي ، صنفي و اجتماعي اين مسئله مورد توجه قرار گيرد.

وي با اشاره به اينكه مردان نيز بايد از زنان محافظت كنند تا آنان براي رفع مشكلات به جامعه پناه نبرند، گفت : اين مطالب ريشه هاي عميقي بوده كه در شيوع اعتياد به مواد مخدر صنعتي و شيميايي نوجوانان موثر است و بايد در راستاي مقابله با اعتياد استوار باشند.آستان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: