کد خبر: ۱۰۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 28
شفا آنلاین>اجتماعی>پژوهش جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا نشان می‌دهد که امید به زندگی در زنان سفیدپوست آمریکایی برای دومین بار در سال‌های اخیر کاهش یافته است که در تضاد کامل روند موجود در سایر گروه‌های نژادی و جنسیتی است
به گزارش شفا آنلاین، امید به زندگی در زنان سفیدپوست بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ از 2/81 به 1/81 سال رسید و اندکی کاهش داشت. در طول همین دوره، امید به زندگی در بقیه گروه‌های نژادی و جنسیتی ثابت بوده یا افزایش یافته است. برای مثال امید به زندگی در زنان لاتین‌تبار از 8/83 به ۸۴ سال، در مردان سیاه‌پوست از 8/71 به 2/72 سال و در مردان لاتین‌تبار از 1/79 به 2/79 سال افزایش داشته است.

همچنین در زنان سیاه‌پوست در حد 1/78 سال و در مردان سفیدپوست در حد 5/76 سال بدون تغییر باقی مانده است. مطالعه تازه برای دومین بار آشکار کرد امید به زندگی در زنان سفیدپوست آمریکایی در دهه اخیر کم شده است. بین ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ نیز امید به زندگی در این گروه از 8/80 به 7/80 سال کاهش یافته بود. برعکس، هیچ کاهشی در امید به زندگی در سایر گروه‌ها در طول دهه اخیر رخ نداده است. این نتیجه لزوماٌ تعجب‌آور نیست؛ زیرا برخی تحقیقات پیشین نیز روشن کرده بودند که در گروه‌های خاصی از زنان و مردان سفیدپوست، امید به زندگی کاهش یافته است.

 یک مطالعه که در سال ۲۰۱۵ انجام شده، نشان می‌دهد که آمار مرگ‌ومیر در سفیدپوستان ۴۵ تا ۵۴ ساله بعد از سال ۱۹۹۸ افزایش داشته است. همچنین اگرچه مرگ‌ومیر در زنان تحصیلکرده آمریکایی در دهه‌های اخیر کاهش یافته، این آمار برای زنان سفیدپوست با تحصیلات پایین‌تر از دبیرستان افزایش یافته است.
پژوهشگران برای این آمار، دلایلی مثل شرایط سخت اقتصادی برای بزرگسالان طبقه متوسط و طبقه کارگر در دهه‌های اخیر را ارائه کرده‌اند. بیکاری و بی‌ثباتی اقتصادی با سلامت کمتر ارتباط دارد که می‌تواند ناشی از استرس و سایر عوامل باشد. به طور مثال، آمار سیگار کشیدن به‌ویژه در میان زنان سفیدپوستی که تحصیلات پایین دارند، بالاتر است که امکان دارد در این کاهش امید به زندگی دخیل باشد. افزایش اخیر در سوءمصرف داروهای نسخه‌ای نیز می‌تواند نقش مهمی داشته باشد؛ چراکه این رفتار هم با بی‌ثباتی اقتصادی مرتبط است.سپید
Live Science


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: