کد خبر: ۱۰۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 26
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت:هرگونه دریافت وجه برای خدمات بستری در خارج از بیمارستان، غیر قانونی است.
به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی درجلسه ستاد كشوری نظارت براجرای تعرفه ها، با تقدیر و تشكر از اقدامات انجام شده دانشگاه های علوم پزشكی، سازمان نظام پزشكی و همراهی جامعه پزشكی در دو سال و نیم گذشته، افزود: با تلاش و همراهی جامعه پزشكی و مردم خوشبختانه بخش قابل توجهی از پرداخت‌های غیر قانونی و تخلفاتی كه در این حوزه صورت می‌گرفت، سامان یافته است و نهادینه سازی و استمرار این امر خطیر حتمی و اجتناب ناپذیر است.

** پرداخت های غیرمتعارف برای خدمات پزشكی خط قرمز وزارت بهداشت است
وی با اشاره به اینكه، پرداخت‌های غیرمتعارف برای خدمات پزشكی خط قرمز وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكی است، افزود: در این نشست چهاراستان از عملكرد خود گزارشاتی را ارائه دادند و از تلاش های ستادهای استانی و دست اندركاران در این خصوص تقدیر و تشكر شد.
به گفته وی، وضعیت دریافت های غیرمتعارف درتمامی بیمارستانهای دولتی وخصوصی شهرستانها به صفر رسیده و در بیمارستانهای خصوصی تهران نیز به میزان بسیار زیاد كاهش یافته است.
قائم مقاوم وزیربهداشت درادامه تصریح كرد: درمورد بعضی دریافت های غیر متعارف كه بطور غیر مستقیم احتمالا شكل می گیرد، مقرر شد كه وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكی با افراد متخلف از مسیر قانونی برخورد كنند و همچنین اقدامات پیشگیرانه نیز در این مورد انجام شود.
حریرچی تاكید كرد: در مواردی كه برخی مراكز درمانی كدهای اضافه درپرونده ها لحاظ كنند كه با شرح عمل مطابقت نداشته باشد، با هماهنگی سازمان های بیمه ای و نظام پزشكی پرونده ها را بصورت رندوم (تصادفی )بررسی و براساس قانون و نظر كارشناسی اقدام خواهد شد.
وی با اشاره به فشارناشی ازعواقب به تاخیرافتادن پرداختی بیمه های پایه و تكمیلی به بیمارستانها و همچنین تاخیر در تصویب تعرفه های پزشكی بر جامعه خدوم پزشكی، گفت: انتظار می رود تلاش های مجموعه وزارت بهداشت و رفاه و سازمان نظام پزشكی با همان شدت و علاقه استمرار یابد و جامعه پزشكی همچون گذشته تعرفه های درمانی را رعایت كنند.
حریرچی در پایان گفت: شایان ذكراست تمامی پرداخت ها در خدمات بستری صرفا از طریق صورتحساب بیمارستان باید صورت بگیرد و هرگونه دریافتی خارج از بیمارستان به هر میزانی خلاف مقررات است و هموطنان می تواند موارد مربوطه را به شماره 1690 گزارش كنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
0
0
اخه وقتی بیمار بایستی مبلغ خواسته شده را به پزشک پرداخت نماید تا معالجه و درمان انجام پذیرد چه کنند؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: