کد خبر: ۱۰۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 26
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیركل پزشكی قانونی استان تهران گفت:نتایج آزمایش های انجام شده برای مرحوم مهرداد اولادی فردا (چهارشنبه ) اعلام می شود.

  به گزارش شفا آنلاین، مسعود قادی پاشا روز سه شنبه در نشست خبری افزود: معاینات ظاهری و كالبدگشایی مرحوم مهرداد اولادی در مركز كهریزك انجام شده و آزمایش های تخصصی نیز صورت گرفته است؛ همچنین نمونه پاتولوژی آن مرحوم ، امروز(سه شنبه) انجام می شود كه نتیجه آن، فردا به مراجع قضائی اعلام خواهد شد.
قادی پاشا در عین حال گفت:‌چنانچه نیاز به انجام آزمایش مجدد نباشد فردا نتیجه اعلام می شود و اگر نیاز به آزمایش دوباره باشد نتیجه قطعی شنبه یا یكشنبه هفته آینده اعلام خواهد شد.

** نتیجه آزمایش پزشكی قانونی ستایش قریشی (دیروز) اعلام شد
قادی پاشا با اشاره به اینكه در اسرع وقت و با دقت كامل آزمایش های تخصصی روی جسد ستایش قریشی انجام شد، گفت: این نتیجه دوشنبه( دیروز) و علت فوت به مراجع قضائی اعلام شد.
مدیركل پزشكی قانونی استان تهران تصریح كرد: پزشكی قانونی یك رشته تخصصی است كه با بهره گیری از علوم پزشكی و علوم قضایی مراجع قضایی را در تصمیم گیری و دادن رای به پرونده ها كمك می كنند.
وی تاكید كرد: در مورد تمام موارد ارجاعی به پزشكی قانونی با استفاده از مجهزترین دستگاه های آزمایشگاهی و همچنین بهره گیری از بهترین كارشناسان نظر كارشناسی اعلام می شود.
وی گفت: 2 پرونده (مهرداد اولادی و ستایش قریشی) هم با كمال دقت و در اسرع وقت بررسی و اعلام نظر شده است.
قادی پاشا در خصوص انتشار تصاویری از جسد مرحوم مهرداد اولادی در فضای مجازی تاكید كرد: با بررسی های انجام شده مانند مطابقت دادن سنگ كف سالن در تصویر و همچنین بررسی برخی نكات دیگر به صراحت اعلام می كنیم تصاویر انتشار یافته در فضای مجازی به هیچ عنوان در فضای پزشكی قانونی نیست و خارج از آن توسط افراد دیگر منتشر شده است.
وی در خصوص ستایش قریشی نیز چنین اظهار كرد كه با توجه به اینكه هر جسدی كه برای بررسی و اعلام نظر به پزشكی قانونی ارجاع داده می شود از حساسیت برخوردار است، برخی پرونده ها نظیر خودكشی و قتل از حساسیت بیشتری برخوردارند؛ اما در خصوص پرونده ستایش قریشی معاینه های ظاهری، كالبد گشایی كامل انجام شد و نمونه گیری ها شامل سم شناسی، آسیب شناسی، سرلوژی صورت گرفت تا بر اساس آن ها نتیجه دقیق اعلام شود.
وی افزود: نمونه گیری سرلوژی برای تشخیص تجاوز انجام می شود كه در خصوص ستایش قریشی نیز این اقدام با حساسیت خاصی انجام شده است.

** بررسی های لازم در خصوص متهم پرونده ستایش قریشی انجام شده است
قادی پاشا گفت: جلسات چند ساعته ای با روانپزشكان قانونی و اطفال در پرونده ستایش قریشی برای بررسی در خصوص سلامت روان قاتل برگزارو مداركی نیز از دادگاه برای بررسی بیشتر به كمیسیون ارجاع شد.
وی ادامه داد: در این مورد خاص با وجود آسیب رسیدن به جسد ستایش قریشی با دقت بسیار با بهره گیری از انواع آزمایش ها با دقت كامل این پرونده خاص مورد بررسی قرار گرفت و درباره بررسی آن مشكل خاصی نداشتیم و می توان گفت تقریبا صد در صد به نتیجه مطلوب رسیده ایم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: