کد خبر: ۱۰۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 25
شفا آنلاین>سلامت>بيست و چهارمين كنگره سالانه انجمن جراحان كودكان ايران با رويكرد'سرطان در كودكان' و با هدف بررسي روش‌هاي جديد و چالش‌هاي تشخيصي و درماني تومورهاي شايع سرطاني در كودكان از 20 تا 24 ارديبهشت ماه جاري در مركز همايش هاي رازي تهران برگزار مي شود.

 به گزارش شفا آنلاین، دبير بيست و چهارمين كنگره سالانه انجمن جراحان كودكان ايران گفت: با توجه به شيوع سرطان در كودكان و نداشتن يك سيستم جامع ثبت سرطان كودكان در كشور، قرار است در اين كنگره جراحان كودكان از سراسر كشور حضور يافته تا در كنار ارايه آمارهاي مربوط به مراكز درماني برحسب نوع سرطان، نحوه و ميزان موفقيت درمان يا فوت بيماران، تجربيات خاص درماني و اطلاعات خود را با ديگر جراحان به اشتراك گذارند.
فريبا جهانگيري افزود: در اين كنگره، همچنين در مورد روش‌هاي جديد و چالش‌هاي تشخيصي و درماني تومورهاي شايع سرطاني در كودكان از قبيل تومور ويلمز، نوروبلاستوما، تومورهاي كبد و تومورهاي بافت نرم بحث مي شود و جراحان در مورد شيوه‌هاي درماني اين تومورها به بحث و تبادل نظر مي‌پردازند.
وي اظهار كرد: پرستاري در سرطان كودكان، راه‌هاي دسترسي وريدي در كودكان سرطاني و درمان‌هاي تسكيني در سرطان كودكان از ديگر مباحث اين كنگره پنج روزه است.
دبير بيست و چهارمين كنگره سالانه انجمن جراحان كودكان ايران يادآور شد: در كنگره امسال انجمن جراحان كودكان ايران در كنار سخنراني ها، چهار پنل برگزار مي شود كه يكي از آنها مربوط به تومور 'ويلمز' است.
وي يادآور شد: اين تومور كه شايعترين تومور كليه در كودكان به شمار مي رود در صورت تشخيص و درمان به موقع قابل علاج و در صورت تاخير تشخيص يا درگيري عروق اصلي، عمل جراحي آن با پيچيدگي و دشواري همراه است.
جهانگيري با اشاره به اينكه از ديگر تومورهاي شايع در كودكان، تومور نوروبلاستوم است كه منشا اوليه آن سلول هاي بافت عصبي است، افزود: با توجه به اينكه اين تومور سبب درگيري غده فوق كليوي به صورت شايعتر مي شود، در اين كنگره پنل ويژه اي به آن اختصاص داده شده است. همچنين در ديگر پنل ها به تومورهايي كه كبد و بافت هاي نرم مانند عضله را درگير مي كند، نيز پرداخته خواهد شد.
وي گفت: از آنجايي كه در صورت تشخيص به موقع، بسياري از سرطان هاي كودكان قابل درمان هستند، والدين و پزشكان در مورد پيگيري وضعيت كودك در مواردي كه وي دچار تب هاي طولاني، سرماخوردگي هاي مكرر، عفونت، رنگ پريدگي، خستگي و بي حالي مي شود، بايد بسيار دقت كنند و از كنار آن ساده نگذرند كه اميدواريم برپايي چنين كنگره هايي و اطلاع رساني در مورد اين بيماري ها، جامعه را نسبت به توجه به اين علايم هر چه بيشتر حساس كند.
دبير بيست و چهارمين كنگره سالانه انجمن جراحان كودكان ايران اضافه كرد: در اين كنگره 70 عنوان مقاله و گزارش هاي موارد نادر يا پيچيده توسط جراحان، اونكولوژيست ها و پرستاران از استان هاي سراسر كشور به صورت سخنراني ارايه خواهد شد.
وي تصريح كرد: از ديگر مباحث مهم اين كنگره پنج روزه، يك سخنراني با موضوع پيوند مغز استخوان و نقش آن در درمان اين بيماران و مباحث جديد مربوط به سلول هاي بنيادي و روش هاي نوين در اين حوزه است.
جهانگيري تاكيد كرد: در پنل هاي اين كنگره متخصصان انكولوژيست اطفال (خون شناسي) راديوتراپيست، راديولوژيست و پاتولوژيست نيز حضور دارند.
وي خاطر نشان كرد: با توجه به نقش پررنگ سازمان هاي مردم نهاد ( NGO ) در حمايت از كودكان سرطاني، سخنراني افتتاحيه امسال اين كنگره به نقش NGO در حمايت از درمان كودكان سرطاني اختصاص داده شده است.
بيست و چهارمين كنگره سالانه انجمن جراحان كودكان ايران با همكاري مراكز جراحي كودكان دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور و مركز تحقيقات جراحي كودكان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي برگزار ‌مي‌شود.
برچسب ها: انجمن ، كودكان ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: