کد خبر: ۱۰۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 24
شفا آنلاین>اجتماعی>دبیر علمی اولین همایش علمی ورزش در كودكی گفت: فعالیت بدنی كودكان با مشاركت و حمایت والدین و هدایت آنها به سمت رشته های ورزشی مناسب و رسیدگی به امور سلامتی، تندرستی و بهداشت ورزشی كودكان، موجب پیشرفت میانگین سلامت جامعه و افزایش توانمندی های آینده سازان كشور خواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین، دكتر ندا خالدی با اشاره به برگزاری نخستین همایش علمی ورزش در كودكی كه به همت دانشكده تربیت بدنی دانشگاه خوارزمی در 23 و 24 اردیبهشت برگزار می شود، تصریح كرد: در این رویداد برای اولین بار ورزش اصولی و علمی كودكان توسط اساتید و فرهیختگان ایرانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
خالدی برگزاری این همایش را در راستای اهمیت نقش فعالیت بدنی در كودكان جهت رشد جسمانی و روانی آنها و رشد و پیشرفت همه جانبه علوم ورزشی در حوزه كودكان دانست و گفت: این رویداد مورد حمایت و استقبال فراوان پژوهشگران و اساتید دانشگاه كشور قرار گرفته است و همین امر اهمیت نقش فعالیت بدنی و ورزش كودكان را بیش از گذشته نشان می دهد.
عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی یكی از مهمترین جنبه های همایش علمی ورزش در كودكی را بررسی همزمان مطالعات ورزشی در حوزه های فیزیولوژی ورزشی، مدیریت ورزشی، حركات اصلاحی و بایومكانیك، و رفتار حركتی ورزشی كودكان عنوان كرد.
خالدی گفت: در این حوزه های مطالعاتی در اصل محورهایی همچون استعداد یابی جسمانی و فیزیولوژیكی، تغذیه و كنترل وزن كودكان، پیامدهای فیزیولوژیكی فقر حركتی و بیماری به بحث گذاشته خواهد شد.
وی ادامه داد: در حوزه مدیریت ورزشی نیز بیشتر بحث آموزش و پرورش، بازی كودكان و مدیریت اماكن ورزشی ویژه كودكان مورد بررسی خواهد بود و در حوزه های حركات اصلاحی و بایو مكانیك ورزش درمانی، بازتوانی كودكان و همچنین هنجارسازی ویژه ارگونومی كودكان، مطالعاتی ارائه می شود.
این فیزیولوژیست ورزشی حوزه دیگر همایش ملی ورزش در كودكی را 'رفتار حركتی' عنوان كرد و گفت: در این حوزه به شكل ویژه اهمیت ورزش در كودكان با اختلالات رشدی و حركتی مطالعه خواهد شد.
خالدی اشاره كرد كه اساتید برجسته كشوری در حوزه خاص ورزش كودكان، سخنرانان كلیدی و مدرسین كارگاه های این همایش هستند كه به مدت دو روز متوالی و با برگزاری چند جلسه و هفت كارگاه تخصصی و دو نشست ویژه با همكاری كانون فكری كودك و نوجوان برگزار می شود.
به گفته خالدی، كارگاه بحث برنامه ریزی تمرینات قدرتی كودكان، كارگاه ایمنی و بهداشت در حوزه كودكان، كارگاه روش های اندازه گیری بایومكانیك و ساختار مكانیكی پای كودكان از جمله كارگاه هایی است كه در این همایش برگزار می شود.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت بدنی و وضعیت حاضر كودكان ایرانی كه با آمار زیاد جمعیت كودكان غیر فعال، دارای اضافه وزن، دارای اختلالات مختلف رشدی و حركتی همراه است، استفاده از این جلسات و كارگاه های تخصصی را به مربیان و والدین و حتی اندیشمندانی كه در این حوزه ها مطالعاتی را انجام داده اند، پیشنهاد كرد.
استفاده از نشست های این همایش كه در محل سالن همایش های مركز آفرینش های هنری و فكری كانون فكری كودكان و نوجوانان برگزار می شود،
برای عموم آزاد است و علاقمندان برای كسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی این همایش به آدرسsportchildhoodconf.ir مراجعه كنند. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: