کد خبر: ۱۰۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 23
شفا آنلاین>سلامت>دبیر کل شورای صنفی دانشگاه صنعتی امیر کبیر، گفت: بدترین اتفاقی که ممکن است برای یک غذا بیافتد، افتادن حشره داخل آن است که این امری طبیعی نیست چون حشره جایش در داخل غذا نیست.
به گزارش شفا آنلاین،احسان اسماعیل زادهدبیر کل شورای صنفی دانشگاه صنعتی امیر کبیر  در پاسخ به اظهارات رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر که ادعا کرده بود وجود حشره در غذای دانشجویی امری طبیعی است، گفت: سلف دانشگاه امیرکبیر از تابستان گذشته به یک پیمانکار جدید واگذار شد. پس از تعویض پیمانکار، دانشگاه هزینه گزافی را برای سلف صرف کرد؛ چون تا آن زمان تجهیزات خاصی در آشپزخانه دانشگاه موجود نبود.

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه صنعتی امیر کبیر با تاکید بر اینکه بدترین اتفاقی که ممکن است برای یک غذا بیافتد، مشاهده حشره است، اظهار داشت: این موضوع، امری طبیعی نیست چون جای حشره در طبیعت است نه غذا.

وی با بیان اینکه هیچ دستگاهی برای طبخ صنعتی مواد غدایی از جمله برنج وجود نداشت، ادامه داد: طبخ غذای دانشگاه در محیطی صورت می گرفت که اصول بهداشتی آن پایین بود.
 
این دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: پس از تعمیرات، اگرچه سلف به شرایط استاندارد نزدیک تر شد اما هنوز تا شرایط کاملاً استاندارد فاصله داشت که هنوز هم کاملا استاندارد نیست. با وجود این تغییرات هنوز کیفیت غذاها پایین بود و رئیس سلف علت آن را اختلاف بین کارگران سابق و جدید سلف عنوان می کرد.

احسان اسماعیل زاده در خصوص پیگیری شورای صنفی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بیان کرد: با پیگیری شورای صنفی، کار تا حدودی به نتیجه رسید و کیفیت غذا به مقدار قابل توجهی بهبود پیدا کرد. تقریباً درصد بالایی از برنج ایرانی شد و گوشت های مصرفی تازه تر شدند. در نتیجه کیفیت غذای سلف افزایش یافت و یکسری غذای جدید هم به لیست غذاهای دانشگاه اضافه شد.
 
وی با بیان اینکه کیفیت غذاها دوام چندانی نداشت، افزود: پس از مدتی کیفیت غذاها دوباره افت کرد و حتی در بدترین شرایط، شاهد چند مورد حشره و سنگ در غذای دانشجویان بودیم. این موضوع با توجه به مجهز شدن آشپزخانه دانشگاه، کاملا غیرعادی است. 

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: اعتقاد ما بر این است که کیفیت غذای دانشگاه می تواند بهتر از شرایط فعلی باشد. هدف ما افزایش زیر ساخت ها نیست بلکه بالا بردن راندمان کار است. مشکل در اینجا ضعف مدیریت در بخش دانشجویی است. همچنین برای ساخت بوفه دانشگاه هزینه زیادی صرف شد؛ در حالی که کارایی خاصی ندارد. این بوفه از نظر مدیریتی و ایمنی بسیار ضعیف است.

وی در خصوص اعتراض دانشجویان درباره ی وجود حشرات و سنگ در غذاها اظهار داشت: دانشجوها پس از دیدن حشره و سنگ ابتدا با کارکنان سلف موضوع را مطرح کردند اما با بی توجهی آنان مواجه شدند؛ پس از آن به شورای صنفی مراجعه کردند. بعد از مطلع شدن از ماجرا، پیگیری کردیم اما حرف های ضد و نقیص  زیادی از مسئولان شنیده ایم؛ بنابراین تصمیم به تشکیل هیئت نظارتی گرفتیم.

وی ادامه داد: این شورا برای حل مشکلاتی از قبیل اختلاف کارگران، ضعف سیستم های رفاهی موجود در بدنه سلف، نبود یک بوفه منسجم در کنار سلف، مشکلات رزرو غذا و پورتال غذا تصمیم به تشکیل یک تیم جامع و دائمی در کنار بدنه شورای صنفی گرفت که این تیم دارای بدنه نیمه مستقل تحت عنوان هئیت نظارت است.

احسان اسماعیل زاده یاد آور شد: ما در شرایط فعلی در حال تشکیل و شکل دهی هیئت نظارت سلف هستیم و آئین نامه آن هم در حال تدوین است. ما با موافقت مشاور و مدیر کل رئیس دانشگاه و معاونت فرهنگی  دانشجویی، موفق به اخذ مجوزهای لازم شدیم تا بتوانیم در تمام مسائل سلف، هیئت نظارت را راه اندازی کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: