کد خبر: ۱۰۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 20
شفا آنلاین>سلامت>امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دو شرکت‌ دانش‌بنیان ایرانی و کره جنوبی در حوزه‌ طب سنتی منعقد شد.

به گزارش شفا آنلاین، محمود خدادوست ــ مدیرکل دفتر طب سنتی ایرانی ــ اسلامی وزارت بهداشت با هدف استفاده از مشاوران بین المللی برای ارتقای طب ایرانی و بهره‌گیری از ظرفیت دنیا برای تجاری سازی و جهانی سازی محصولات آن، نشستی با حضور پروفسور سانیانگ کیم استاد برجسته‌ دانشگاه ملی سئول و مؤسس نخستین شرکت دانش‌بنیان در کره جنوبی در محل دفتر طب سنتی برگزار کرد.

مدیرکل دفتر طب سنتی ایرانی ــ اسلامی وزارت بهداشت، در دیدار پروفسور سانیانگ کیم استاد برجسته دانشگاه ملی سئول ضمن خیر مقدم به آقای پروفسور کیم، به تبیین حمایت دولت جمهوری اسلامی از طب ایرانی و تجاری سازی محصولات آن پرداخت.

در این دیدار پروفسور کیم در مورد شیوه عملکرد در زمینه محصولات گیاهی توضیحاتی ارائه کرد و در انتها تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت حکمت‌پژوهان از شرکت‌های دانش‌بنیان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران و شرکت وایرومد (Viromed) از شرکت‌های دانش‌بنیان وابسته به دانشگاه ملی سئول امضا شد.

همچنین پروفسور کیم، در کمیته فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران و با حضور برخی معاونان دانشگاه و رؤسای دانشکده‌ها به ایراد سخنرانی پرداخت که مورد توجه بسیار حضار قرار گرفت.

به گزارش وزارت بهداشت، پروفسور سانیانگ کیم از اعضای هیأت علمی دانشگاه هاروارد است که پس از مراجعت به کشور خود در دانشگاه ملی سئول ادامه کار دادند.

وی سپس اقدام به تأسیس شرکت وایرومد در قلب دانشگاه کرد. این شرکت در زمینه محصولات بیولوژیک و گیاهی فعالیت می‌کند و در ردیف 10 شرکت برتر کشور کره جنوبی در بورس این کشور قرار دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: