کد خبر: ۱۰۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 20
شفا آنلاین>سلامت>مدیركل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت:500 هزار دانش آموز در مدارس سراسر كشور به عنوان سفیران سلامت فعالیت می كنند.

به گزارش شفا آنلاین، محمداسماعیل مطلق در آیین نواخته شدن زنگ سلامت در دبیرستان دخترانه 12 فروردین شهر آبادان افزود: سفیران سلامت با محور مدارس در راستای اجرای برنامه‌های ارتقا سلامت و آگاهی‌بخشی‌ به شهروندان و انجام راهكارهای خودمراقبتی فعالیت می كنند.
وی دانش آموزان را بهترین سفیران سلامت در كشور دانست و اظهار كرد: سال آینده تحصیلی تلاش می شود كه تمامی دانش آموزان كشور به عنوان سفیران سلامت معرفی شده و با همكاری وزارت آموزش و پرورش آموزش های لازم به آنها ارائه شود.
مدیركل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی گفت: عملیاتی كردن برنامه‌های ملی ترویج و توسعه خودمراقبتی در سطوح ملی از محوری‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی است و در مرحله نخست دانش‌آموزان به عنوان سفیران سلامت مورد توجه قرار دارند.
وی یكی از مهم ترین مشكلات این وزارت در حوزه سلامت را پایین بودن سطح سواد سلامت شهروندان جامعه دانست و گفت: ارتقا آن منجر به افزایش امید به زندگی در كشور می شود.
مطلق اظهار كرد: اكنون امید به زندگی در یك زن ایرانی 74 و در مردان 72 سال است كه در برنامه ششم توسعه كشور تلاش می شود این رقم در زنان به 76 سال و در مردان 74 سال برسد.
وی گفت: ارتقا امید به زندگی در جامعه یكی از كارهای است كه پایه و اساس آن باید در مدارس شكل گیرد و به خانه و در سطح جامعه گسترش یابد كه نتیجه آن افزایش امید و به زندگی و كاهش مرگ در كشور است.
مدیركل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی بیان كرد: اكنون شتاب مرگ در بین جوانان به دلیل حوادث ترافیكی بیشتر از سایر موارد مرگ است كه با آموزش از مدرسه و خانه و ارتقا سواد سلامت در كشور می توان آن را كاهش داد.
مطلق از دانش آموزان خواست به منظور كمك به خانواده و افزایش طول عمر پدر و مادر خود نمك را در سفره غذای خانواده كم كنند.
برنامه های هفته سلامت از اول تا هفتم اردیبهشت ماه برگزار می شود.
غلبه بر دیابت Beat Diabetes به عنوان شعار هفته سلامت امسال اعلام شده است.
همه ساله بنا به وضعیت بیماری ها و مشكلات بهداشتی جهان، كشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی تصمیم می گیرند، شعار جدید را برای این روز انتخاب كنند، شعار امسال روز جهانی بهداشت (غلبه بر دیابت) است و برنامه های هفته سلامت نیز با محوریت این بیماری اجرا می شود.
آمار بالای این بیماری در ایران ضرورت آگاه سازی مردم را می طلبد و توجه به رژیم غذایی و ورزش را در جلوگیری از ابتلا به آن گوشزد می­كند، مواردی كه به نحوه و سبك زندگی امروزه ما مربوط است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: