کد خبر: ۱۰۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 20
شفا آنلاین>سلامت>رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مهمترین دغدغه من اکنون بحث‌های مالی است؛ چراکه از بیمه‌ها 120 میلیارد تومان طلب و نزدیک به همین میزان بدهی داریم.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علی اکبر حقدوست در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: در زمینه ساخت و سازها و توسعه منابع فیزیکی، پیشرفت‌های خوبی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان صورت گرفته است.

وی افزود: در همین زمینه در حال حاضر ساخت و ساز 90 هزار مترمربع فضای بهداشتی و درمانی شامل اورژانس، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و ... در حال انجام است و اکنون تجهیزات در بیمارستان‌ها قابل مقایسه با گذشته نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: در استان به ازای هر 1000 نفر یک و 25 صدم تخت بیمارستانی وجود دارد که در حوزه کرمان یک و 55 صدم و در نقشه‌ای که برای سال 1404 کشیده‌ایم این عدد به دو و یک دهم درصد خواهد رسید. امیدواریم طی دو سال آینده تخت‌های جدید بیمارستانی در حوزه خیرین و ... افزایش یافته و این کمبودها مرتفع شود.

حقدوست یادآور شد: از شهریور امسال تخت‌های بیمارستانی در کل استان به صورت اثربخش وارد چرخه می‌شوند و بخش‌های جدید بیمارستان مهرگان نیز در سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه مهمترین دغدغه ریاست دانشگاه در سال 95 چیست؟ تاکید کرد: مهم‌ترین دغدغه اکنون بحث‌های مالی است؛ چراکه از بیمه‌ها 120 میلیارد تومان طلب و نزدیک به همین میزان بدهی داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: مشکل ما گرفتن پول و رساندن به دست پرستاران، پرسنل و طرف حسابان است، ضمن اینکه برای اجرای برنامه‌ها نیز زمانی می‌توانیم گام های استواری برداریم که منابع مالی محقق شود و تا وقتی منابع مالی درست مصرف نشوند، بقیه برنامه‌ها متوقف خواهند شد، هرچند که پول مهم‌ترین مساله نیست ولی برنامه‌های آموزشی و سندهای بین المللی امضا شده که در بلند مدت اجرا می‌شوند، کند شده و حتی متوقف می‌شوند.

وی سپس اظهار کرد: در استان کرمان قابلیت های علمی بسیار بالا است و اساتید بی نظیر هستند، فضای مناسب برای کار فراهم است از این رو با جدیت می توان اعلام کرد که با احداث مرکز پروفسرو سمیعی می‌توانیم وارد حوزه توریست درمانی شویم.

حقدوست همچنین گفت: در زمینه قلیان به روش‌های مختلف بهانه تراشی و دانشگاه دیگر مستاصل شده است، اما متاسفانه هر روز شاهد افزایش قلیان خانه‌ها و درگیر شدن جوانان بیشتری هستیم که این بی‌خیالی حتما عواقب بدی خواهد داشت، ضمن اینکه اکنون نیز رتبه نخست بیماری های ریوی و سرطان حنجره را دارا است. ایسنا

برچسب ها: نشست ، خبری ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: