کد خبر: ۱۰۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 20
شفا آنلاین>سلامت>آغاز عملیات اجرایی شدن بالغ بر 18 طرح کلان اقتصاد مقاومتی بیمارستان بقیه‌الله موجب کاهش چشم‌گیر هزینه‌های درمانی و کاهش شدید هزینه بیماران می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر علیرضا جلالی رئیس بیمارستان بقیه‌الله در نشست خبری این بیمارستان در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر برنامه‌های بیمارستان بقیه‌الله به منظور اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: در حال حاضر این بیمارستان پیگیر راه‌اندازی 18 طرح کاربردی و استراتژیک در راستای اقتصاد مقاومتی است به گونه‌ای که با اجرای تنها یک الی دو طرح ذکر شده طی بهمن‌ماه سال گذشته تا کنون آن هم به طور آزمایشی بخش قابل توجهی از هزینه‌های خدمات درمانی و هم‌چنین سایر هزینه‌هایی که بر دوش بیمارستان بوده به شدت کاهش یافته موضوعی که در گرو اقتصاد مقاومتی به دست آمده است و با توجه به چنین اثرگذاری‌ همه طرح‌های مرتبط با آن از امسال به طور جدی عملیاتی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مهم‌ترین طرح‌های کاربردی بیمارستان بقیه‌الله در اجرای اقتصاد مقاومتی از راه‌اندازی خدمات ویژه درمانی در منزل خبر داد و افزود: طی این طرح تعدادی از بیماران برای انجام اعمال جراحی ساده نیاز به بستری چند روزه در بیمارستان‌ها ندارند بلکه خود جراحی در بیمارستان صورت می گیرد و مراحل ادامه درمان وی به منزل بیمار انتقال می‌یابد این در حالی است که علاوه بر افزایش میزان رضایتمندی بیماران و کاهش هزینه‌های درمانی تمام خدمات مرتبط با آن نیز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

کلینیک‌های آماده‌سازی بیماران برای کاهش تخت‌ روزهای بیمارستانی راه‌اندازی می‌شود
رئیس بیمارستان بقیه‌الله همچنین در ادامه تأکید کرد: یکی دیگر از مهم ترین برنامه‌های این بیمارستان برای اجرای اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی کلینیک‌های آماده‌سازی بیماران است که پیش بینی می‌شود این مهم امسال اجرایی شود و در قالب این طرح دیگر نیازی نیست که هیچ بیماری برای انجام عمل جراحی چند روز زودتر در بیمارستان بستری شوند تا در این مدت خدمات تشخیصی قبل از جراحی انجام گیرد. با این روش همه خدمات آزمایشگاهی و بالینی بیمار قبل از جراحی به صورت سرپایی فشرده انجام شده و پس از دریافت جواب نهایی در موعد مقرر به منظور انجام جراحی در مرکز درمانی حاضر می‌شود که با این روش دیگر خطر و احتمال بروز عفونت‌های بیمارستانی تقریباً به صفر می‌رسد.

رکورد اعتباربخشی بیمارستانی توسط بیمارستان بقیه‌الله شکست
وی همچنین با اشاره به موفقیت بیمارستان بقیه‌الله برای اخذ بالاترین رتبه اعتباربخشی بیمارستانی آن هم در دهمین سال متوالی اظهار داشت: براساس ممیزهای بسیار سختگیرانه وزارت بهداشت برای انتخاب برترین بیمارستان از نظر اعتباربخشی از میان 900 بیمارستان در سراسر کشور؛ این بیمارستان از میان 7 بیمارستان منتخب رتبه برتر را اخذ کرد.

وی افزود: ممیزی‌های ویژه اعتباربخشی بیمارستانی برای سنجش بیمارستان‌ها طی سال گذشته و در زیر ذره‌بین بازرسان وزارت بهداشت در 3 بازده زمانی مختلف در دی ماه، مهر ماه و اسفند ماه 94  به انجام رسید.


تکامل‌یافته‌ترین بیمارستان فوق‌هوشمند در راه است
در ادامه علیرضا جلالی رئیس بیمارستان بقیه‌الله با اشاره به راه‌اندازی فاز اول تکامل‌یافته‌ترین بیمارستان هوشمند طی امسال در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اولین اقدمات راه‌اندازی این بیمارستان از 2 سال گذشته شروع شده و در حال حاضر بخش عظیمی از قطعات نرم‌افزاری و محتوایی آن انجام گرفته و به اتمام رسیده و در صورت آمادگی وزارت بهداشت بیمارستان بقیه‌الله آماده راه‌اندازی اولین فاز بیمارستان تمام الکترونیک و هوشمند طی شش ماه نخست امسال در بطن خود است و در حقیقت این بیمارستان فوق پیشرفته و تکامل یافته خود بیمارستان بقیه‌الله است که به نوع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تبدیل می‌شود بیمارستانی که تا 3 سال آینده به طور کامل راه‌اندازی خواهد شد.

وی تأکید کرد: با توجه به تمام الکترونیکی شدن و هوشمند شدن بیمارستان بقیه‌الله، تمام عناصر انسانی مداخله‌گر در انجام اقدامات بالینی بیماران به طور کامل حذف می‌شوند و همه این اقدامات بروکراسی‌ها و رفت و آمدها برای انجام کارهای تشخیصی بیماران جای خود را به اطلاعات کاملاً پیشرفته از طریق شبکه های وای فای پرسرعت به صورت تبلت گوشی‌های کاملاً‌ پیشرفته و یا نظایر آن می‌دهد که دیگر با اجرایی شدن این مهم تمامی احتمالات مربوط به خطاهای تشخیصی و نظایر آن به صفر می‌رسد. در حال حاضر نیز با توجه به انجام بخش اعظم اقدامات مربوط به راه‌اندازی این بیمارستان تنها کار مانده راه‌اندازی شبکه سخت‌افزاری مرتبط با آن است.

جلالی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی بیمارستان فوق تکامل‌یافته و هوشمند بیماران به محض ورود به بیمارستان دارای نوعی کد رهگیری کاملاً شخصی و ویژه می‌شوند که تمام اقدامات درمانی آنها و حتی تشخیص‌‌های آنها بدون کوچک‌ترین خطای پزشکی و حتی کوچک‌ترین اشتباه براساس کد مخصوص آنها به انجام میرسد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: