کد خبر: ۱۰۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 19
شفا آنلاین>سلامت>مدیركل نظارت و ارزیابی بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مكمل سازمان غذا و دارو، تبلیغات درمانی افزایش قد با استفاده از مكمل ها را دروغ دانست و گفت: طی دو سال گذشته، جداول مورد نیاز فرآورده‌های مكمل را ایرانیزه كرده‌ایم.

 به گزارش شفا آنلاین، امیرحسین جمشیدی در نشست خبری چهارمین همایش مكمل‌های غذایی و رژیمی با رویكرد زن، مادر و كودك افزود: این جداول هر سال بر مبنای نیاز یك فرد ایرانی در نقاط مختلف كشور تنظیم می‌شود.
وی خاطرنشان كرد:‌ سطح میزان مصرف مكمل ویتامین «دی» - D - و كلسیم و آهن را با توجه به مشاهده فقر این ریزمغذی‌ها در كشور افزایش دادیم زیرا مردم نیاز بیشتری به مصرف اینگونه مكمل‌ها دارند.
جمشیدی ادامه داد: مدت زمان مصرف یك مكمل با دارو فرق می‌كند زیرا بطور مثال برای یك سرما خوردگی طی 10 روز دارو مصرف می‌كنیم و تمام می‌شود اما نیاز است كه یك مكمل بطور روزانه مصرف شود و بنابراین حساسیت آن نیز بیشتر است.
مدیركل نظارت و ارزیابی بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مكمل سازمان غذا و دارو به كیفیت مكمل‌های تولید داخل اشاره كرد و گفت: كیفیت این مكمل‌ها بسیار خوب است گرچه در برخی موارد به آنها ایراداتی نیز می‌گیریم.
جمشیدی افزود: بطور مثال یكی از شاخص‌های تاثیرگذار بر مشتریان بسته‌بندی مكمل‌ها است، بنابراین بسته‌بندی مكمل‌های تولید داخل باید ارتقا یابد.

** تعیین سقف برای ورود مكمل های خارجی
وی یادآور شد:‌ اكنون برای واردات برندهای خارجی مكمل‌ها، مجوز صادر می‌شود اما سقف واردات تعیین كرده‌ایم.
جمشیدی درخصوص تبلیغات درمانی برخی مكمل‌ها مانند افزایش قد با مصرف نوعی مكمل گفت:‌ این ادعاها دورغ است و سازمان غذا و دارو با ادعاهای اغواگرانه این گونه مكمل‌ها مبارزه می‌كند.
چهارمین همایش مكمل‌های غذایی و رژیمی با رویكرد زن، مادر و كودك از هشتم تا دهم اردیبهشت ماه برگزار می شود.
برچسب ها: همایش ، رژیمی ، مكمل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: