کد خبر: ۱۰۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 20
شفا آنلاین>سلامت>یکی از مهم ترین بیماری‌هایی که اغلب سالمندان از آن رنج می‌برند کم شنوایی است.
به گزارش شفا آنلاین،افزایش سن باعث تغییراتی در ساختمان گوش‌ها می‌شود که این تغییرات در کاهش شنوایی نقش دارند. عوامل ژنتیکی و محیطی نیز نقش مؤثری در بروز این بیماری دارد. با رعایت نکاتی می‌توان از بروز کم شنوایی تا حدود زیادی جلوگیری کرد یا آن را به تأخیر انداخت.

دکتر ابراهیم رزم پا متخصص گوش، حلق و بینی  با اشاره به اینکه به صورت کلی افزایش سن باعث کاهش میزان شنوایی می‌شود، می‌گوید: تغییرات میانسالی در افراد بالای 40 سال باعث کاهش تدریجی شنوایی و ابتلا به پیر گوشی خواهد شد.

  برای جلوگیری از این مسأله اقدام خاصی را نمی‌توان انجام داد اما رعایت بهداشت شنوایی تأثیر بسزایی در کاهش آن دارد.استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تأکید بر اینکه این افراد اغلب قدرت درک صحیح و کامل کلمات را ندارند و مرتب از دیگران می‌خواهند که حرف هایشان را دوباره تکرار کنند، اظهار می‌کند: به مبتلایان توصیه می‌شود از قرار گرفتن در محیط‌های شلوغ مانند فرودگاه و کارخانه پرهیز کنند تا شدت بروز این عارضه کاهش یابد.
وی بیان می‌کند: استفاده از هدفون یا هندزفری برای مبتلایان زیان آور است و فرآیند ابتلا به این بیماری را سریع تر می‌کند.
ابتلا به کم شنوایی در برخی از سالمندان منجر به افسردگی می‌شود چراکه آنها اغلب در هنگام تعامل با دیگران دچار مشکل می‌شوند.ایران

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: