کد خبر: ۱۰۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 19
وضعیت سلامت برنج‌های ایرانی و وارداتی بررسی شد
شفاآنلاین:تغذیه>رئیس انستیتو تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: موضوع استانداردسازی برنج‌های تولید داخل در حال انجام است و امسال روند آن بهتر خواهد شد.

به گزارش شفاآنلاین : هدایت حسینی  گفت: برنامه استانداردسازی برنج های ایرانی از برنامه هایی است که در سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت مطرح شد و به نظر می رسد طی بررسی‌های انجام شده تعداد زیادی از این محصولات دارای پروانه ساخت هستند.

وی ادامه داد: بنابراین برنج‌های تولید داخل تحت کنترل و نظارت قرار گرفته‌اند و از طرفی قابلیت ردیابی برای این محصولات نیز تعریف شده است.

رئیس انستیتو تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: این روند روبه گسترش است و به تدریج اکثر برنج های داخلی از پروانه ساخت استفاده خواهند کرد.

حسینی تصریح کرد: برنامه استانداردسازی در سال‌های اخیر طراحی شده و اکنون درحال اجراست و امسال به نظر روند روبه جلویی را در پیش گرفته است.

وی افزود: راه شناخت برنج ایرانی استاندارد این است که روی کیسه‌های برنج، پروانه ساخت وزارت بهداشت الصاق شده باشد.

رئیس انستیتو تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: اما برای برنج های وارداتی صد درصد برنامه استانداردسازی اتفاق افتاده است بنابراین اگر برنجی به کشور بیاید و فاقد کد 16 رقمی و همچنین پروانه سازمان  غذا و دارو باشد، به طور قطع از کانال های غیرقانونی به کشور وارد شده است.

این درحالی است که در ماه‌های پایانی سال 94، موضوع آلوده بودن برنج‌های ایرانی مطرح شد و رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد برنج‌های موجود در انبارهای کشور آزمایش شده و 80 درصد این برنج‌ها تأیید صلاحیت شده‌اند و امکان مصرف آنها وجود دارد.

دیناروند گفته بود که فقط 20 درصد برنج‌های آزمایش شده در انبارها سلامت آنها تأیید نشده که البته این میزان زیادی است و حداقل 5 انبار بزرگ در این زمینه پلمب شده است.بنابراین بر اساس اطلاعاتی که موجود است برنج‌های آلوده وارد بازار مصرف نشده ولی اگر کسی در این زمینه مدرکی ارائه دهد آن را بررسی می‌کنیم.فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: