کد خبر: ۱۰۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 19
پدرعلم جراحي اعصاب محيطي درجهان:
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>پدرعلم جراحي اعصاب محيطي در جهان، گفت:ايران در طول سال هاي گذشته در زمينه جراحي مغز و اعصاب پيشرفت بسيار شگفت انگيزي داشته است.
به گزارش شفاآنلاین : پروفسور هانو ميلسي ( Prof Dr Hanno Millesi) درحاشيه برگزاري پنجمين سمپوزيوم جهاني جراحان مغز و اعصاب در هتل اسپيناس پالاس تهران  افزود: سطح جراحي مغز و اعصاب در ايران در طول سال هاي گذشته در مقايسه با ساير كشورها از پيشرفت چشمگيري برخوردار بوده است.
وي با بيان اينكه، در طول سال هاي قبل از انقلاب نيز مدت زماني را در كشور ايران سپري كرده است، اظهاركرد: دانش آموزان و دانشجويان ايراني در مقايسه با ساير كشورها از سطح هوشي بالايي برخوردارند.
اين پرفسور آلماني افزود:همين موضوع زمينه تربيت دانشمندان موفق و برجسته ايراني در زمينه هاي مختلف پزشكي از جمله جراحي اعصاب محيطي در جهان را فراهم كرده است.
وي ضمن تقدير از دست اندركاران برگزاري پنجمين سمپوزيوم جهاني جراحان مغز و اعصاب جهان در كشورمان بويژه قدرداني از زحمات پروفسور مجيد سميعي جراح و متخصص برجسته مغز و اعصاب كشورمان، برگزاري اينگونه گردهمايي ها را در شناسايي و ارائه هرچه بهتر آخرين دستاوردهاي علمي دنيا و تبادل آخرين روش ها و تكنيك هاي جراحي در حوزه علم مغز و اعصاب بسيار ارزشمند دانست.
اين دانشمند آلماني گفت:برگزاري چنين سمپيوزم هايي باعث پيدايش راه هاي جديدي در علوم شده و آشنايي هرچه بيشتر جامعه پزشكي بخصوص پزشكان جوان و تازه كار با اينگونه تكنيك ها به طور حتم سبب گسترش و پيشرفت علم پزشكي مي شود.
پدر علم جراحي اعصاب محيطي در جهان افزود: جامعه پزشكي در اينگونه سمپوزيوم ها براي شناسايي بهترين و موثرترين روش هاي جراحي و شناسايي نقاط قوت و ضعف آنها تلاش خواهد كرد.
وي با تاكيد براينكه، برگزاري چنين همايش هاي بزرگي تنها محدود به كشور برگزار كننده نخواهد بود، گفت: بعنوان مثال برگزاري پنجمين سمپوزيوم جراحان مغز و اعصاب و جمع شدن جمع كثيري از متخصصان اين رشته در ايران در انتقال تجربيات اساتيد به ديگر كشورها كمك شاياني خواهد كرد.
پرفسور ميلسي افزود:در صورتيكه اگر همين جراحان در كشور خودشان باشند تصور مي كنند كه روش هاي مورد استفاده آنها در جراحي بهترين شيوه است، اما هنگامي كه اين متدها در يك مجمع بزرگ علمي جهاني در معرض متخصصان و دانشمندان ساير كشورها قرار گيرد، ضمن ارزيابي در ارتباط با آن بحث هاي جدي و راه گشايي صورت مي گيرد.
وي در ادامه با اشاره به سخنراني امروز خود در زمينه جراحي اعصاب شانه و بحث و تبادل نظر متخصصان حاضر در اين نشست پس از سخنراني اظهار كرد: اين يك تنها نمونه است و موارد شبيه آن در اينگونه همايش هاي بزرگ به طور مرتب مطرح مي شود.
پنجمين سمپوزيوم فدراسيون جهاني انجمن هاي جراحان مغز و اعصاب جهان به همت دانشگاه علوم پزشكي تهران، انجمن اروپايي جراحان مغز و اعصاب، معاونت علمي رياست جمهوري و مركز تحقيقات ضايعات مغزي و نخاعي دانشگاه علوم پزشكي تهران ۲۹ فروردين الي ۳ ارديبهشت سالجاري در هتل اسپيناس تهران در حال برگزاري است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: