کد خبر: ۱۰۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 17
شفا آنلاین>اجتماعی>رئيس اداره پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا نيروي انتظامي با بيان اينكه با در پيش بودن روز پدر برخي از افراد سودجو اقدام به انجام برخي از كلاهبرداري هاي مناسبتي مي كنند، از مردم خواست مواقب كلاهبرداري در اين خريد هاي روزهاي مناسبتي باشند.
به گزارش شفا آنلاین، سرهنگ دوم عليرضا آذردرخش با اشاره به برخي از شگردهاي كلاهبرداري در روزهاي مناسبتي، گفت: متاسفانه يكي از علل مهم وقوع چنين كلاهبرداري هايي را مي توان در حسن اعتماد بيش از حد هموطنان دانست.
وي ادامه داد: مجرمان سايبري از اين حسن اعتماد سوء استفاده كرده و با استفاده از تكنيك هاي مهندسي اجتماعي اقدام به سرقت اطلاعات كاربران، برداشت غير مجاز از حساب هاي بانكي آنها مي كنند.
آذردرخش افزود: ارسال بدافزار، ارائه كادو و هداياي تقلبي، ارائه كالاهايي مغاير با كالاي درخواستي، طراحي سايت هاي جعلي(فيشينگ) از نمونه هاي مختلف شگردهاي كلاهبردارانه اين روزهاي مناسبتي است كه با وعده هاي تخفيف ويژه در فضاي سايبر فعال شده است.
اين مقام مسئول در توصيه به كاربران فضاي مجازي كه قصد خريد كادوي روز پدر از طريق فضاي مجازي را دارند، خاطرنشان كرد: خريد كردن از سايت هاي معتبر و مهم و داراي نماد اعتماد الكترونيك(enamad) ضروري است.
آذردرخش با تاكيد براينكه مردم بايد در خريد هاي آنلاين دقت داشته باشند تا در دام فيشرها(طراحان صفحات جعلي) گرفتار نشوند. يادآورشد: كلاهبرداران صفحاتي جعلي شبيه به صفحه اصلي ايجاد مي كنند و به دنبال سرقت اطلاعات مهم كاربران كه عمدتاً اطلاعات بانكي است مي باشند.
سرهنگ آذردرخش دقت در آدرس نوشته شده در آدرس بار را بسيار مهم دانست و گفت: مهمترين راه براي جلوگيري از عملي شده اهداف فيشرها، نوشتن آدرس صحيح توسط خود كاربر مي باشد. لذا از رفتن به لينك هايي كه در سايت هاي مختلف و يا شبكه هاي اجتماعي ارائه شده است خودداري كنيد.
وي همچنين ارسال پيامك هاي تبريك از سوي افراد ناشناس را يكي ديگر از شگردهاي مرسوم دانست و گفت: اين افراد با ارسال پيامك هاي مختلف در قالب sms و email و مطالب جذاب و اغوا كننده، كاربران را به لينك هاي ديگر راهنمايي مي كنند. اين لينك هاي مي تواند همان لينهاي جعلي فيشينگ باشد.
رئيس اداره پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا ناجا ارسال بدافزار را يكي ديگر از شگردهاي اين افراد دانست و خاطرنشان كرد: هدف افراد سودجو از ارسال بدافزار، فعاليت هاي جاسوسي، تخريب و يا سرقت اطلاعات است.
سرهنگ آذردرخش در توصيه اي ديگر به كاربران فضاي مجازي گفت: هموطنان عزيز به اين گونه پيام ها كه از سوي افراد ناشناس ارسال شده است توجه نكنند چون ممكن است اهداف مجرمانه اي در پشت ماجرا باشد.
رئيس اداره پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا ناجا در انتها از كليه كاربران خواست در صورت مواجهه با موارد مشكوك آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مركز فوريت هاي سايبري، اعلام كنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: